شناسهٔ خبر: 117629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان:

کمبود زمین یکی از مشکلاتِ سر راه اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان است

شاهین فر زنجان.JPG معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: کمبود زمین یکی از مشکلات سر راه اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان است و برای ساخت مسکن متقاضیان جدید این طرح در این شهر به ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین جدید نیاز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، سعید شاهین فر صبح یکشنبه در سومین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه تعداد متقاضیان مسکن برای چهار سال آینده در استان زنجان مشخص شده است، گفت: باید زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی تامین شود.

وی کمبود زمین را یکی از مشکلات سر راه اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان اعلام کرد و بیان داشت: برای ساخت مسکن متقاضیان جدید این طرح در شهر زنجان، به ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین جدید نیاز است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: این مشکل را می‌توان از طریق زمین‌های دولتی واقع در غرب و شمال غرب شهر به شرط الحاق آنها به محدوده شهر تامین کرد.

شاهین فر تاکید کرد: ۹۶ هزار و ۱۳۷ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۴۱ نفر واجد شرایط اولیه بودند.

وی با اشاره به اینکه ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان زنجان آغاز شده است، گفت: ۱۷ هزار مورد قرار داد منعقد شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه پروانه ساخت ۶ هزار واحد مسکونی صادر شده و ۱۵ هزار واحد مسکونی به مرحله اسکلت رسیده است، ادامه داد: آورده متقاضیان در پروژه نهضت ملی مسکن دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این پروژه‌ها پرداخت شده است.

شاهین فر با بیان اینکه پروژه‌های m2 و m6 تأخیر دارند که بخشی از این تأخیرها مربوط به مسائل مالی و بخشی به مسائل فنی است، تصریح کرد: تعدادی از واحدهای مسکونی پروژه m6 تا پایان سال به اتمام می‌رسد و تحویل این واحدهای مسکونی در اوایل سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

وی با بیان اینکه در برنامه ابلاغی از کشور، تنها متولی ساخت مسکن دولت نیست، افزود: بخشی از ساخت واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن در بخش خود مالکی و بافت فرسوده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه اخیراً ۴۳ هزار نفر ثبت نامی جدید در طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان داشتیم، بیان داشت: از این تعداد ۳۳ هزار نفر به دلایلی رد درخواست شده اند.

شاهین فر ادامه داد: در این خصوص زمین ۱۰ هزار واحد تامین شده و برای دو هزار نفر پروژه تخصیص انجام شده و هشت هزار واحد هم نیاز به زمین دارد.