شناسهٔ خبر: 117643 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

افزایش ۳۲درصدی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای لرستان

افزایش ۳۲درصدی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای لرستان در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱، تعداد مسافران حمل و نقل عمومی برون‌شهری استان لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۲درصد رشد همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، مرتضی شیروانی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تعداد ۹۹۱هزار و ۳۶۲ نفر در قالب ۱۳۰هزار و ۶۷۹سفر از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان لرستان استفاده نموده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با ۷۵۰هزار و ۶۶۹ نفر و ۱۲۴هزار و ۶۹۴ سفر از ۳۲درصد رشد در تعداد مسافر و ۵درصد افزایش در آمار سفر برخوردار است.

وی افزود: ناوگان اتوبوس با ۵۱۱هزار و ۶۳۶ مسافر بیشترین سهم را در این جابجایی داشته است که نسبت به مدت مشابه با ۳۶۸هزار و ۴۶۹ نفر، ۳۹درصد افزایش در تعداد مسافران این ناوگان را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان گفت: در حال حاضر ۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر با ۱۷۳ دستگاه اتوبوس، ۵۲۵دستگاه مینی‌بوس و ۷۰۷ دستگاه سواری کرایه و دو هزار و ۳۸۳ راننده حرفه‌ای در ۱۰ پایانه مسافربری استان مشغول خدمت‌رسانی به کاربران حمل و نقل عمومی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و همکاری فعالان حمل و نقل مسافر، در قالب طرح اربعین حسینی ۴۴هزار و ۵۵۴ زائر عتبات عالیات در قالب یکهزار و ۵۵۲ سرویس استان به مرز مهران و در مسیر برگشت به اقصی نقاط کشور جابجا شده‌اند.