شناسهٔ خبر: 117657 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور/خیزش گردوخاک در جنوب‌غرب، نوار شرقی و غربی ایران

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام جوی آرام از نظر بارش در مناطق کشور از خیزش گردوخاک در جنوب‌غرب، نوارشرقی و غربی ایران خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۱ مهر و روزهای آتی تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است. در بعدازظهر و اویل وقت امشب در ارتفاعات واقع در شمال هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب‌شرق فارس افزایش ابر و رگبار موقتی رخ می‌دهد. سه‌شنبه و چهارشنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم می‌شود.

گودرزی ادامه داد: از روز پنجشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی در سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان، مازندران بارش باران همراه با کاهش نسبی دما آغاز می‌شود که جمعه نیز بارش‌ها در سواحل دریای خزر و اردبیل ادامه دارد.

وی توضیح داد: برای چند روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش بادهای شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. در عین حال در نوار غربی و جنوب‌غرب کشور افزایش سرعت وزش باد و نفوذ غبار از روی کشور عراق مورد انتظار است.

کارشناس سازمان هواشناسی از مواج بودن آب‌های دریای خزر طی امروز خبر داد و افزود: تهران امروز در برخی ساعت‌ها وزش باد دارد و بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۲۹ درجه بالای صفر می‌رسد.  

گودرزی همچنین گفت: امروز صبح ایستگاه ورزقان با دمای کمینه ۲ درجه بالای صفر، سربیشه، دهگلان و هزارکانیان نیز با دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مناطق ثبت شد. این در حالی است که دیروز در دهلران، بستان، آبادان، اهواز، بندر ماهشهر و شوش با دمای ۴۳ درجه بالای صفر به عنوان گرم‌ترین نقاط شناخته شدند.