شناسهٔ خبر: 117666 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست سالجاری به ثبت رسیده است؛

افزایش ۲۹ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان کرمانشاه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۹۳ میلیون تردد در جاده‌های استان کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۹۳ میلیون ۲۴ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تردد ۷۲ میلیون و ۶۲۴ هزار تردد شاهد افزایش ۲۹ درصدی تردد وسایل نقلیه هستیم.

وی گفت: ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار خودرو سنگین در جاده‌های استان کرمانشاه تردد کرده اند که نسبت به سال گذشته در همین بازده زمانی با تردد ۱۱ میلیون و ۱۶۲ هزار خودرو سنگین از افزایش ۲۰ درصدی تردد خودرو های سنگین حکایت دارد.

فریبرز کرمی در ادامه افزود: با توجه به ایام اربعین حسینی (ع) و تردد زوار شاید افزایش ۳۰ درصدی تردد خودرو های سبک در محورهای مواصلاتی استان بودیم به نحوی که که ۷۹ میلیون و ۵۷۳ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه تردد کرده اند.

وی گفت: بیشترین تردد طی شش ماهه نخست سال جاری در محور کرمانشاه به بیستون با تردد ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار به ثبت رسیده است و کمترین تردد در محور پاوه به روانسر با تردد ۴۸ هزار و ۲۶۰ هزار خودرو می باشد.

کرمی درباره تردد ورودی به استان کرمانشاه گفت: طی شش ماهه سال گذشته ۵ میلیون و ۹۹۲ خودرو به استان وارد شدند اما امسال ۷ میلیون و ۹۳۸ هزار خودرو وارد شده است و شاهد افزایش ۳۲ درصدی هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: تردد خروجی وسایل نقلیه ۷ میلیون و ۹۹۷ هزار خودرو بوده که نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته با تردد ۵ میلیون ۹۲۵ هزار خودرو ۳۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کرمی در پایان افزود: جاده های استان کرمانشاه با اقدامات ایمنی و انجام روکش آسفالت یکی از ایمن ترین جاده های کشور است که این اقدامات سبب کاهش ۶۱ درصدی تلفات جاده ای در ایام اربعین حسینی(ع) سالجاری شده است.

انتهای پیام/