شناسهٔ خبر: 117689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

ایجاد میدان در راه های برون شهری با ضوابط ایمنی مغایرت دارد

کمیسیون ایمنی راه خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ایجاد میدان در راه های برون شهری با ضوابط ایمنی مغایرت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، در خصوص بررسی طرح پیشنهادی شهرداری سلطان آباد برای احداث کندرو و میدان، اظهار کرد: ایجاد کریدور ارتباطی راه های برون شهری و حریم راه از  تمامی طرح های جامع و تفصیلی مستثنی بوده و باید برای احداث آنها طبق دستورالعمل های وزارت راه و شهرسازی عمل کرد؛ ایجاد میدان با ضوابط ایمنی مغایرت دارد.

وی افزود: ایجاد میدان با توجه به اختلاف شدید سرعت ایجاد شده بین ورودی میدان و داخل آن، منجر به کاهش ایمنی می شود و نیازمند نصب سرعتگیر است.

جولانژاد بیان کرد: با ایجاد یک کریدور با دوربرگردان ایمن، خودروها به مسیر خود ادامه می دهند و باند کندرو و پل عابر پیاده نیز به ایمن بودن این کریدور کمک خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: دوربرگردان ایمن بجای میدان، منظرآرایی شهری و افزایش ایمنی را در پی خواهد داشت.