شناسهٔ خبر: 117750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خبرداد؛

رشد ۱۱۰ درصدی جابجایی زائرین رضوی از استان سیستان و بلوچستان در ایام پایانی ماه صفر

ناوگان اتوبوسی سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از جابجایی ۹هزار و ۳۱۶ نفرزائر توسط ۵۱۴ دستگاه ناوگان اتوبوسی به مقصد مشهد مقدس در ایام دهه پایانی ماه صفر خبرداد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، رشد ۱۱۰ درصدی را در تعدادمسافر و افزایش ۶۴ درصدی در تعداد ناوگان اتوبوسی را نشان می‌دهد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت:با توجه به ابلاغ شیوه نامه طرح ویژه بازگشت زائرین رضوی (ع) با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در ایام دهه پایانی ماه صفر درسالجاری ،طرح ویژه تامین و ارائه خدمات سفر ایمن و مطلوب بازگشت زائرین پیاده و کاروان های عزاداری دهه پایانی صفر از دوم مهر ماه سالجاری لغایت نهم مهر ماه به مدت ۸روز انجام شد.

وی ادامه داد: به محض پایان طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی(ع)،موضوع اعزام زائرین به مشهد مقدس در دستورکار این اداره کل قرار گرفت که خوشبختانه بخشی از پتانسیل مسافری استان بعد از انجام جابجایی زوار اربعین حسینی به مشهد مقدس اختصاص یافت. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود:بدین منظور در راستای اجرایی نمودن شیوه نامه اجرایی دهه پایانی ماه صفر، هماهنگی لازم با تشکل های صنفی بخش مسافر به منظور آمادگی جهت اعزام ناوگان سالم و ایمن در ایام طرح به عمل آمد.

کرددر پایان خاطر نشان کرد : از آنجائیکه این استان بعنوان معین استان‌های خراسان جنوبی و گلستان مشخص شده بود جهت تسهیل در جابجایی زائران رضوی تعداد ۲۷ دستگاه اتوبوس به این استان‌ها اعزام شدند.