شناسهٔ خبر: 117766 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

آخر هفته بارانی در نوار شمالی کشور/ وزش باد شدید و کاهش دما از امروز تا شنبه در برخی استان‌ها

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور از آغاز بارش باران ووزش باد طی بعد از ظهر پنچشنبه، جمعه و شنبه در برخی استان‌های کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی امروز چهارشنبه سیزدهم مهرماه و روزهای آتی را توضیح داد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام شرایط جوی آرام و پایدار طی دو روز آینده برای اغلب مناطق کشور، از نفوذ جریانات شمالی بر روی سواحل دریای خزر خبر داد که منجر به بارش باران و وزش باد می‌شود.

وی افزود: این بارش‌ها روز پنجشنبه در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران و روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، گلستان و ارتفاعات البرز رخ می‌دهد که با وزش باد، مواج شدن دریای خزر و کاهش دما به ویژه در نوار شمالی کشور و سواحل دریای خزر همراه  خواهد بود.

نقشینه گفت: از اوایل صبح شنبه شاهد بارش در سواحل شمال خواهیم بود که به تدریج با کاهش بارش در سواحل دریای خزر، شمال آدربایجان غربی هم بارش پراکنده باران را تجربه خواهد کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: روز یکشنبه با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب، برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل افزایش ابر و بارش‌پراکنده انتظار می‌رود.

به گفته نقشینه از بعد از ظهر امروز تا شنبه وزش باد شدید در نوار شرقی موجب کاهش دما برای مناطق شرق و مرکز کشور می‌شود و منطقه زابل با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد شد.

وی اظهار کرد: آسمان تهران طی سه روز آینده صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه دما نیز برای امروز تهران ۳۲ فردا ۳۱ و جمعه و شنبه ۳۰ و ۲۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: کمینه دما تهران برای امروز ۲۰ درجه گزارش شده است.