شناسهٔ خبر: 117780 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر مطرح کرد؛

احداث دیوار حائل روستای بیجگرد در دستور کار است /  طرح تفصیلی شهر برف انبار در دست تهیه است

علی گلشاهی / اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر با اشاره به در دستور کار بودن احداث دیوار حائل روستای بیجگرد گفت: شهر برف انبار دارای طرح جامع بوده و طرح تفصیلی آن در حال تهیه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علی گلشاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده این اداره در حوزه های مختلف کاری در نیمه اول سالجاری اظهار داشت: در حوزه مهندسی و ساخت این شهرستان پروژه احداث دیوار حائل روستای بیجگرد در دستور کار قرار دارد و تا کنون دو مرتبه به مناقصه گذاشته شده است.  

وی افزود: برای این پروژه مبلغ ۴۸۳ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد که مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر در خصوص وضعیت طرح های توسعه شهری این شهرستان برای دو شهر فریدونشهر و برف انبار اذعان داشت: طرح تفصیلی شهر فریدونشهر در سال ۱۳۹۷ مصوب و ابلاغ شده و طرح جامع آن نیز با توجه به اتمام افق طرح نیاز به بازنگری دارد.  

وی اضافه کرد: شهر برف انبار دارای طرح جامع بوده و طرح تفصیلی آن در حال تهیه و اقدام است.  

گلشاهی در خصوص وضعیت واگذاری اراضی در سطح شهرستان بیان داشت: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تعداد دو پلاک مسکونی به پنج نفر از اقشار ویژه شهرستان فریدونشهر اختصاص داده شد و در مرحلهم واگذاری قرار دارد.  

وی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان تعداد ۱۷  پلاک مسکونی جهت واگذاری به ۵۰ نفر از اقشار ویژه شهرستان فریدونشهر و سه پلاک مسکونی جهت واگذاری به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول (تحت پوشش بهزیستی) پیش بینی شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر عنوان کرد: با تلاش و پیگیری بعمل آمده قطعه زمینی از اراضی ملی به مساحت ۳۹ هزار مترمربع و به ارزش بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال با اجرای حکم قضایی تحویل این اداره شد و سند صادره به نام اشخاص باطل و سند جدید به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.  

وی در خصوص اقدامات بعمل آمده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان فریدونشهر اظهار داشت: بیش از دو هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ثبت نام کردند که با بررسی های بعمل آمده بیش از ۵۰۰ متقاضی در مرحله تایید نهایی بوده و یکهزار و ۲۱۴ متقاضی به دلیل نداشتن شرایط لازم رد درخواست شدند.  

گلشاهی با اشاره به اینکه تعداد ۲۸ پلاک مسکونی جهت تخصیص به ۸۴ نفر از متقاضیان حائز شرایط، تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شده و در مرحله تخصیص پروژه است گفت: در طرح جهش تولید مسکن علاوه بر ۴.۵ هکتار اراضی اختصاص داده شده، چهار قطعه زمین در مجموع ۳۲ هکتار در نظر گرفته شده که در مرحله بررسی و سیر مراحل قرار دارند.