شناسهٔ خبر: 117826 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان مطرح کرد؛

تهیه طرح تفصیلی شهرهای دهاقان و گلشن

حمیدرضا اقالر،دهاقان،اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان گفت: شهرهای دهاقان و گلشن از طرح جامع مصوب برخوردار بوده و طرح تفصیلی آن ها تهیه و در حال طی مراحل تصویب است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حمیدرضا آقالر رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان با اشاره به وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان اظهار داشت: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.  

وی اذعان داشت: این شهرستان دارای دو شهر دهاقان و گلشن است که هر دو این شهرها دارای طرح جامع مصوب بوده و طرح تفصیلی آن‌ها تهیه و در حال طی مراحل تصویب است همچنین جلسات متعدد کمیسیون ماده ۵ و کمیته کار برای آن‌ها تشکیل شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان در خصوص اقدامات بعمل آمده جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان گفت: جمعاً بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای دهاقان و گلشن ثبت نام کردند که استعلامات لازم بعمل آمد.  

وی افزود: تخصیص پروژه به تعداد ۱۰۸ واحد برای متقاضیان انجام پذیرفته و با توجه به در حال ساخت بودن این واحدها پیشرفت فیزیکی تا مرحله سفت کاری حدود ۸۳ درصد است.