شناسهٔ خبر: 117875 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماهه گذشته انجام شده است:

شناسایی ،قلع وقمع وتخریب ۴۷ مورد تجاوز به حریم راه وساخت وساز غیرمجازدر شهرستان گرمی

قلع و قمع رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان گرمی گفت:با حضورگشت راهداری در محورها ۴۷ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان گرمی شناسایی و قلع وقمع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،علی بابازاده با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه بعنوان سرمایه ملی،خط قرمز راهداری است گفت:در ۶ ماهه گذشته ۲۹ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ،۱۸ مورد کارگاه تعطیل،۳۴ مورد مجوز ساخت وساز صادر و ۱۸ عدد تابلوی غیر مجاز نیز از سطح جاده های این شهرستان برچیده شده است.

وی در مدت یاد شده از جابجایی ۵۰ هزار نفر مسافر توسط ۹۶ دستگاه ناوگان اتوبوس،مینی بوس و سواری در این شهرستان خبرداد و تصریح کرد:۴ پایانه مسافربری در شهرستان گرمی مشغول خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان گرمی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار تن کالا نیز توسط ۳ شرکت حمل ونقل از این شهرستان در ۶ ماهه گذشته جابجا شده خاطرنشان کرد:دام زنده،محصولات کشاورزی،انواع چوب و سنگ های معدنی از جمله کالای حمل شده است.

با بازاده اصلاح ۳۰ هزار متراز شیب شیروانی راههای اصلی وفرعی شهرستان گرمی را در ۶ ماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده راهداران ۷۳ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری واصلاح پیچ در نقاط پرحادثه در راههای اصلی فرعی و روستایی انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۹ هزارمتر از راههای اصلی وفرعی شهرستان گرمی در۶ ماهه گذشته توسط راهداران لکه گیری شده گفت:در مدت یاد شده ۱۱ کیلومتر از راههای شنی و روستایی شهرستان نیز لکه گیری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان گرمی ازاجرای ۲۰ هزار متر مربع عملیات لکه گیری برای حذف نقاط حادثه خیز محور شرفه ، امیر کندی – لنگان ، گرمی – اینجیلو خبرداد و بیان کرد:اجرای ۲ کیلومتر از ابنیه فنی راه روستایی دامداباجا و بهسازی آن با ۵۶۰۰ مترمکعب عملیات خاکبرداری و ۳۲۰۰ متر مکعب عملیات شن ریزی انجام یافته است.

بابازاده رنگ آمیزی ۳۲۰متر طول از سرعت کاهها،علف زنی اطراف تابلوها در کلیه محورها جهت بهبود دید راننده، بازدید مستمر از مجتمع های خدماتی رفاهی ، بین راهی، نصب ۸۹۰ عدد علائم روی گاردریل و نیوجرسی، نصب ۳۲۵ عدد تابلو ترکیبی، تعمیر و نصب۸۵۵ عدد علائم ورنگ آمیزی هزارعدد ازپایه تابلوها را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.