شناسهٔ خبر: 117921 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

برگزاری ۵ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ حمل و نقل در شش ماهه نخست ۱۴۰۱ در استان سمنان

مهندس طحان.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از برگزاری ۵ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ خبر داد و گفت: طی این جلسات به بیش از ۵۰ پرونده تخلف شرکت ها و رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای  رسیدگی و احکام آن صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامرضا طحان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۳۷ مورد پرونده تخلفاتی مربوط به رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی شد، عنوان نمود: پس از بررسی پرونده های تخلف، ۳۵ مورد تذکر دریافت نموده و دو مورد نیز تبرئه شدند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی به ۱۶ پرونده تخلفاتی مربوط به شرکت های حمل و نقل بخش کالا و مسافر طی سه جلسه کمیسیون ماده ۱۲ نیز رسیدگی شد که از این تعداد ۱۱ پرونده مربوط به بخش حمل و نقل کالا بوده و مابقی در حوزه حمل و نقل مسافر است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان همچنین خاطر نشان کرد: طی بررسی بعمل آمده عمده تخلفات شرکت ها و رانندگان حمل و نقل برون شهری شامل صدور بارنامه بدون اطلاع، سو استفاده از کارت هوشمند، عدم پرداخت کرایه حمل، عدم درج کد رهگیری بارنامه، جابجایی بار بدون بارنامه ، عدم رعایت مقررات حمل، بارنامه های عادی و ترافیکی در جاده های استان و عدم ارائه خدمات مطلوب در حین سفر است.

غلامرضا طحان در ادامه اظهار داشت: عموم مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایت خود را طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی در پایان گفت: قابل ذکر  است با هدف افزایش ایمنی سفرهای ناوگان کالا و مسافر. ارتقای سطح خدمات و افزایش رضایت عموم مردم به صورت مستمر از شرکت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی بازدید انجام می شود.