شناسهٔ خبر: 117935 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد؛

افزایش ۴۷ درصدی تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ نسبت به ماه گذشته/ افزایش ۱۷ درصدی ترددهای بین استانی وسایل نقلیه در شهریور ماه امسال

علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش ۴۷ درصدی تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ نسبت به ماه گذشته و افزایش ۱۷ درصدی ترددهای بین استانی وسایل نقلیه در شهریور ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر آشوری، مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند، ترددهای بین استانی وسایل نقلیه در شهریور ماه امسال نسبت به ماه گذشته افزایش ۱۷ درصدی داشته است، گفت: در شهریور ماه امسال ۷۴ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۸۱ تردد بین استانی ثبت شد که نسبت به ماه گذشته ۱۷ درصد افزایش و مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص افزایش تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک بیان کرد: متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در شهریور ماه امسال نسبت به شهریور سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشت که نشان دهنده افزایش سفرها در شهریورماه سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته به دلیل کاهش شیوع بیماری کرونا و سفرهای زیارت اربعین حسینی بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه سبک در شهریور ماه امسال نسبت به ماه قبل را دارای ۱۷ درصد افزایش خواند و اعلام کرد: این امر نشان دهنده افزایش تقاضای سفر نسبت به ماه گذشته به دلیل تعطیلات پایان تابستان و سفرهای مرتبط با زیارت اربعین حسینی بوده است.

آشوری در خصوص بیشترین تردد و کمترین تردد بین استانی وسایل نقلیه در شهریور ماه نیز اظهار کرد: بیشترین تردد بین استانی وسایل نقلیه در شهریور ماه در تاریخ ۲۴ شهریور با تردد دو میلیون و ۸۶۱ هزار و ۹۹۸ وسیله نقلیه و کمترین تردد در تاریخ یک شهریور ماه با دو میلیون و ۶۴ هزار و ۱۱۴ وسیله نقلیه اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته استان‌های ایلام با ۱۴۲ درصد، گیلان با ۸۵ درصد و خراسان رضوی با ۸۴ درصد، بیشترین افزایش تردد ورود و خروج را داشتند و استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی به ترتیب با ۱۱درصد، ۱۸ درصد و ۲۷ درصد کمترین افزایش تردد بین استانی را در بین استان‌های سراسر کشور به ثبت رساندند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درباره آمار استفاده کنندگان کاربران جاده از سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ در شهریور ماه نیز عنوان کرد: در این مدت تعداد دو میلیون و ۴۰۰ صد هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ برقرار شد که نسبت به ماه قبل ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد، از این تعداد ۱۳۰ هزار تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه ها پاسخ داده شد که نسبت به ماه قبل دو درصد کاهش داشته است.

آشوری با بیان اینکه تعداد ۸۷ هزار پیامک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال شد، گفت: این رقم نسبت به ماه قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است و بیشترین سهم تماس ها از کل تماس‌های برقرار شده با سامانه تلفنی ۱۴۱ مربوط به استان‌های تهران ، مازندران و البرز بوده است.

وی افزود: سهم پاسخگویی ستاد از تماس‌های ۱۴۱ برابر با ۵۰ درصد و سهم پاسخگویی مرکز مدیریت راه های استان ها ۵۰ درصد بوده است؛ همچنین بازدید کاربران جاده از وب سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن ۱۴۱ در شهریور ماه، ۹۵۰ هزار بازدید بود که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیر مرکز مدیریت راه‌های این سازمان خاطرنشان کرد: کل درخواست اپلیکیشن ۱۴۱ در شهریور ماه امسال، ۳۰۰ هزار درخواست بود که نسبت به مدت مشابه ماه قبل، دو درصد افزایش داشته است.