شناسهٔ خبر: 117946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون مطرح کرد؛

 عملیات خاکی محور تیران سامان در دست اجرا است 

کاشفی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: عملیات اجرایی ۲.۵ کیلومتر از محور تیران به سامان در دو خط رفت و برگشت تا مرحله بیس انجام شده و عملیات خاکی شش کیلومتر بعدی مسیر در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه شهرستان تیران و کرون پل ارتباطی بین سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان است، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در شاهراه مواصلاتی غرب استان و تردد بین استان‌ها لازم است نگاه ویژه‌ای در امر ایمن سازی، احداث و بهسازی راه‌های شهرستان تیران و کرون صورت پذیرد.  

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه راهسازی این شهرستان اذعان داشت: فاز نهایی باند دوم محور تیران سامان به طول ۱۵ کیلومتر است که عملیات اجرایی ۲.۵ کیلومتر آن در دو خط رفت و برگشت تا مرحله بیس انجام شده و عملیات خاکی شش کیلومتر بعدی مسیر نیز در حال اجرا است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه این شهرستان دارای سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران است در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری آن تشریح کرد: شهر تیران دارای طرح تفصیلی مصوب سال ۱۳۹۸ بوده و بازنگری طرح جامع آن به دلیل اتمام افق ۱۰ ساله طرح در دست اقدام است.  

وی ادامه داد: مراحل کنترل و تایید طرح تفصیلی شهر رضوانشهر در دفتر فنی‌استانداری جهت ابلاغ طرح درحال انجام بوده و طرح تفصیلی شهر عسگران در دست تهیه است.  

کاشفی با بیان اینکه در حوزه مسکن و ساختمان این شهرستان، بررسی وضعیت ثبت نامی بالغ بر پنج هزار نفر از متقاضی طرح نهضت ملی مسکن از لحاظ سابقه واگذاری دولتی (از سامانه جامع املاک و مستغلات)، استعلام سابقه مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک و استعلام تسهیلات بانک مسکن انجام پذیرفته است گفت: در راستای تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر تیران ۲۳ هزار و ۸۷۶ مترمربع زمین در فاز دوم شهرک بهارستان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده شد که در فاز اول تعداد ۱۴۶ واحد در حال احداث است و مراحل تامین زمین در شهر تیران نیز در دستورکار این اداره است.  

وی اضافه کرد: حدود ۱۳ هکتار از اراضی دولتی در قالب طرح تفصیلی برای احداث مسکن طرح نهضت ملی به محدوده شهر رضوانشهرالحاق شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون عنوان کرد: مطابق با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال تعداد ۳۰ فقره سند تک برگ مربوط به اراضی دولتی این شهرستان به نام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.