شناسهٔ خبر: 117984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد :

بیش از ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان بوشهر خط ‌کشی شد

خط کشی راههای استان بوشهر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از خط‌کشی بیش از ۸۰۰ کیلومتر از محورهای استان بوشهر در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، مدیر کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان از خط‌کشی بیش از ۸۰۰ کیلومتر از محورهای استان بوشهر در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد .

عبدالکریم اخترشناس گفت: در شش ماهه اول سال جاری به منظور افزایش ایمنی ، کاهش تصادفات  و حوادث ترافیکی و افزایش دید رانندگان خصوصاً در شب، بیش از ۸۰۰ کیلومتر در طول محورهای استان بوشهر عملیات راهداری خط ‌کشی انجام شد.

وی تصریح کرد: عملیات خط‌ کشی در زمره امورات مهم و حساس در نگهداری راه‌ها است که به طور مستمر و در فواصل زمانی با توجه به نیاز انجام می شود و تأثیر مستقیم در ارتقاء ایمنی و آگاهی بخشی به راننده گان دارد.

اخترشناس، همچنین از تکمیل ۲ کیلومتر روشنایی طولی راهها در این مدت خبر داد و اظهار داشت: به منظور افزایش ایمنی تردد خودروها در شب و تامین روشنایی محورهای ارتباطی۲  کیلومتر روشنایی طولی انجام و عملیات اجرایی ۴/۵  کیلومتر نیز شروع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : در ۶ ماهه اخیر همچنین به منظور آگاهی بخشی به رانندگان و کاربران جاده ای بیش از ۱۵ هزار انواع علائم اخباری و انتظامی در سطح محورهای ارتباطی نصب شده است .

 وی از آغاز عملیات اجرایی نصب حفاظ نیوجرسی مفصلی در محورهای دشتستان خبر داد و تصریح کرد : با هدف جلوگیری از تداخل تردد در باندهای رفت و برگشت ، مانع شدن از تصادفات رخ به رخ  و دور زدن در نقاط ممنوع  در محدوده پل میوه و تربار برازجان ۳/۵ کیلومتر حفاظ نیوجرسی مفصلی خواهد شد.