شناسهٔ خبر: 117997 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

احداث ۲۰ هزار خانه یک طبقه حیاط دار در استان مرکزی آغاز شد/ تکمیل قطار حومه‌ای از مرکز استان به شهر جدید امیرکبیر سرعت می‌گیرد

ببینید | سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی (2) عضو کابینه دولت سیزدهم در سفر به استان مرکزی با اعلام اینکه احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی ویلایی در استان آغاز شد تعداد واحدهای مسکونی وارد مرحله اجرای استان را ۳۰ هزار واحد عنوان کرد و بر تکمیل زیرساخت‌ها از جمله خط ریلی برای ارتباط شهرها با مرکز استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی امروز ۱۸ مهرماه در جمع‌بندی اهداف سفر خود به استان مرکزی و آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی ویلایی در آن استان در خبر ساعت ۱۴ شبکه یک سیما، اعلام کرد: امروز در استان مرکزی در شهر جدید امیرکبیر جلسه شورای مسکن با مدیران کل استان‌های کشور برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نگاه جدید شهرسازی کشور بعد از حضور رییس‌جمهور در وزارتخانه مبنی بر احداث واحدهای مسکونی ویلایی در شهرهای دارای زمین در حال اجرایی شدن است، توضیح داد: امروز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی آغاز شد که واحدهای مسکونی در شهر جدید امیرکبیر و شهرهایی که دارای زمین مناسب هستند به شکل ویلایی احداث می‌شود.

۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی استان مرکزی در ۳ سال تکمیل ‌می‌شود

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا ۲۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده در استان مرکزی ظرف سه سال ساخت و تحویل متقاضیان بشود.

قاسمی بر مشارکت مردم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای پرداخت سهم خود برای سرعت دادن به کار تاکید کرد.

وی توضیح داد: علاوه بر احداث مسکن طرح نهضت ملی با همکاری دولت همچنین این امکان برای مردم در استان مرکزی در شهر جدید امیرکبیر فراهم شده تا ۳۰۰ متر زمین را تحویل بگیرند و خودشان مسکن تدریجی بسازند.

تکمیل قطار حومه‌ای از شهر جدید امیرکبیر به شهر اراک

وزیر راه و شهرسازی از دیگر موضوعات حائز اهمیت در شهرهای جدید استان مرکزی از جمله شهر امیرکبیر را تکمیل قطار حومه‌ای از مرکز استان به شهر جدید امیرکبیر عنوان کرد و گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن فراهم کردن امکانات زیرساختی در اولویت و در برنامه اجراست تا علاوه بر ساخت مسکن سایر امکانات نیز برای کیفیت زندگی ساکنان فراهم شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا با تکمیل امکانات زیرساختی تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان به ویژه در شهرهای جدید استان افزایش یابد.

۳ هزار واحد طرح نهضت ملی در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران به مرحله سقف رسید

قاسمی همچنین درخصوص اینکه سهم استان مرکزی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تولید مسکن در دولت سیزدهم به چه میزان است، گفت: احداث حدود ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان و شهرستان های استان مرکزی شروع شده است. واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها که زمین به اندازه کافی موجود است به شکل تک واحدی و در مرکز استان به شکل چندطبقه در حال ساخت است. همچنین  در شهر جدید مهاجران و شهر امیرکبیر مجموعا حدود ۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی آنها آغاز شده و به سقف رسیده است.

تاکید بر مشارکت مردم در سرعت دادن به تولید مسکن در کشور

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که در کل کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن چه تعداد واحد مسکونی احداث می‌شود؟ گفت: با دستور رییس‌جمهور اعلام کردیم که در تمامی شهرهایی که زمین موجو داست، اراضی در قطعات ۲۰۰ متری و بیشتر به مردم عرضه شود و مردم خود با امتیازات نهضت ملی مسکن از جمله تسهیلات ساخت مسکن  ظرف دو سال واحدهای مسکونی خود را احداث کنند.

وی افزود: همچنین این امکان برای مردم فراهم است تا واحدهای مسکونی خود را به شکل تدریجی بسازند. بدین نحو که حدود ۴۰ تا ۵۰ متر واحد مسکونی را می سازند و بعد با سکونت در این واحدها به شکل مسکن تدریجی، مسکن خود را گسترش می‌دهند.