شناسهٔ خبر: 118020 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارش در استان‌های شمالی تا پایان هفته

باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش در استان‌های شمالی تا پایان هفته جاری خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز سه‌شنبه ۱۹ مهرماه و روزهای آتی، گفت: امروز بارش‌ها را در بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و شمال آذربایجان شرقی به شکل پراکنده خواهیم داشت. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هم بارش‌ها در سواحل غربی خزر و شرق اردبیل شدت بیشتری پیدا می‌کند.

به گفته وی، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز بخش‌هایی از شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش دارند که همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: روز جمعه ادامه بارش‌ها را در مناطقی از شمال غرب و نیمه غربی سواحل خزر خواهیم داشت و روز شنبه هم استان‌های گیلان و اردبیل بارش‌ها را به شکل پراکنده دارند اما از نظر شرایط دمایی، امروز و فردا در استان اردبیل و سواحل دریای خزر کاهش محسوسی را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز نیمه شرقی و فردا و پس‌فردا هم نیمه غربی دریای خزر را مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌کنیم. همچنین مناطق غربی خلیج فارس هم از روز چهارشنبه تا اوایل وقت روز پنجشنبه همچنان مواج و متلاطم خواهند بود و با توجه به اینکه وزش باد در این مناطق شدیدتر است، افزایش ارتفاع موج دریا رخ خواهد داد و ضروری است فعالان دریایی و صیادان توجه لازم را داشته باشند.

وی آسمان تهران را هم برای امروز صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد. ضمن اینکه بیشینه دما ۲۹ و کمینه دما ۱۹ درجه است.

رفیعی خنک‌ترین مرکز استان را هم شهرکرد با حداقل ۳ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان هم اهواز با دمای بیشینه ۴۲ درجه بالای صفر اعلام کرد.