شناسهٔ خبر: 118026 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه های استان ایلام

ایمن سازی مدارس مدیرکل راهداری استان ایلام از اجرای طرح ارتقای ایمنی در مدارس حاشیه راه‌های استان خبر داد و گفت: طرح ارتقای فرهنگ ایمنی و آموزش  ترافیکی در ۳۳ مدرسه حاشیه راههای استان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، چشمه خاور، مدیرکل راهداری استان ایلام از اجرای طرح ارتقای ایمنی در مدارس حاشیه راه‌های استان خبر داد و گفت: طرح ارتقای فرهنگ ایمنی و آموزش  ترافیکی در ۳۳ مدرسه حاشیه راههای استان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش‌های ترافیکی به دانش آموزان و ایمن‌سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا می‌شود.

چشمه خاور افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده ۳۳مدرسه در طرح ایمن سازی قرار گرفتند که ایمن سازی فیزیکی در سطح ۸ مدرسه با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گیر، نصب چراغ چشمک زن به منظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شده است.

وی عنوان کرد: در بخش ایمن سازی آموزشی نیز با توزیع اقلام کمک آموزشی بین دانش آموزان و آموزش عملی چگونگی عبور و مرور از عرض جاده و رعایت نکات ایمنی در بین دانش آموزان ۲۵ مدرسه حاشیه راهها در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خاطر نشان کرد: ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهمترین اهداف ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.