شناسهٔ خبر: 118056 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان مطرح کرد؛

مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تصرف اراضی ملی استان اصفهان با اقدامات پیشگیرانه

سرهنگ باقری - اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: برای جلوگیری از زمین خواری در استان اصفهان، اقدامات پیشگیرانه در اولویت این یگان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه اراضی تحت پوشش این فرماندهی، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۰۸ شهر واقع شده اند اظهار داشت: اراضی تحت پوشش این فرماندهی، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۰۸ شهر واقع شده اند که در راستای حفاظت از آن اقدامات پیشگیرانه در سه بخشِ (وضعی، اجتماعی، فرهنگی)، (بازدید و بازرسی از یگان های مستقر در شهرستان ها) و (آموزش) انجام می پذیرد.  

وی اذعان داشت: بمنظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت این یگان قرار دارد براین اساس در شش ماه نخست سال جاری جهت اطلاع رسانی با نصب ۱۰۴ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه امسال تا کنون میزان گشت زنی تیم های عملیاتی این یگان بیش از ۳۴ هزار ساعت بوده است خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.  

سرهنگ باقری اظهار داشت:  سامانه ۱۶۵۶ این یگان به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال است و در نیمه نخست سال جاری نیز ۴۵ گزارش از طریق این سامانه دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند.  

وی افزود: در راستای افزایش آگاهی نسبت به حفظ و حراست اراضی ملی و دولتی استان اصفهان امسال برای عوامل یگان حفاظت اراضی استان، شش دوره آموزش عملی و میدانی و ۲۰ جلسه آموزش تئوری برگزار شده است و براین اساس ۸۰۰ نفرساعت آموزش دیده‌اند.  

 فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اذعان داشت: دقت، هوشیاری و تلاش مجموعه فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان به همراه اقدامات پیشگیرانه و شبانه روزی به ویژه در ایام تعطیلات، همچنین اجرای طرح های تشدید حفاظت اراضی ملی و دولتی استان منجر به ایجاد امنیت پایدار در این حوزه به منظور حفظ بیت المال و کاهش جرم زمین خواری شده است.