شناسهٔ خبر: 118058 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف سفر ایمن درمحورهای مواصلاتی صورت گرفت؛

افزایش ۱۲ درصدی طرح کنترل و نظارت ناوگان حمل ونقل عمومی در سیستان و بلوچستان 

طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از نظارت وکنترل تعداد یک هزار و ۹۷۷ ناوگان حمل ونقل عمومی در قالب ۱۰۳ مانور در محورهای مواصلاتی استان خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ،رشد ۱۲ درصدی را نشان می دهد. 

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت:اسناد مثبته (محموله، راننده و ناوگان)، رعایت اصول بار و ظرفیت مسافر، تجهیزات ایمنی، جعبه کمک های اولیه و کپسول آتش نشانی از جمله مواردی است که در کنترل و نظارت ناوگان حمل و نقل عمومی بررسی می شود.

وی ادامه داد:این طرح با هدف ایمنی و کاهش حوادث رانندگی، رعایت ضوابط و مقررات، رسیدگی به شکایات و ارائه خدمات بهتر،توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با همکاری پلیس راه به صورت مستمر در حال اجرا است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و باشناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون های ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.