به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حمید ربیعی گفت: تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان از محل یک هزار میلیارد اعتبار سازمان برنامه و بودجه به پروژه تزریق شده است.
وی با اشاره به اینکه متناسب با پیشرفت پروژه مابقی اعتبار به پروژه تزریق میشود، افزود: یک هزار میلیارد تومان که برای ریلگذاری تأمین اعتبار شده است؛ بعد از اتمام زیرسازی راه آهن، توسط وزارت راه و شهرسازی به پروژه تخصیص پیدا میکند.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: از ابتدای ساخت راهآهن تاکنون بین ۲۵۰ تا یک هزار و ۵۰۰ نیروی متخصص که اکثرا بومی هستند در این پروژه مشغول به کار شدهاند.
ربیعی ادامه داد: بر اساس وعده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اگر تأمین اعتبارات به موقع انجام شود پروژه با سرعت بیشتری پیش میرود و پیشبینی می شود تا سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.
وی، اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور، دسترسی مرکز استان به ظرفیتهای اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیتهای ریلی، کاهش ترافیک با استان اصفهان، محرومیتزدایی و رویکرد توسعه متوازن در استانهای مرکزی کشور را از مهمترین مزایای اجرای این طرح دانست.
راه آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد به طول ۹۰ کیلومتر دارای ۴ قطعه بوده و از حسن آباد مبارکه آغاز و تا شهرکرد ادامه می یابد. این پروژه دارای ۱۵ رشته تونل به طول تقریبی ۶ کیلومتر و ۴ پل بزرگ به طول ۳ کیلومتر است.