شناسهٔ خبر: 118115 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ایمن سازی محورهای مواصلاتی انجام شد؛

خط کشی بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر ازمحورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

خط کشی محورهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از خط کشی ۱۵۲۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شمال این استان به صورت امانی،طی شش ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)،ایوب کرد اظهار داشت:عملیات اجرای خط کشی با هدف افزایش ایمنی محورها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده ای  بخصوص در شب با دید محدود و در جهت کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل در راستای استفاده بهینه از اعتبارات و کاهش هزینه ها این میزان از خط کشی محورها را به صورت امانی و بااستفاده از توان اکیپ های فعال خود انجام داده افزود:تعداد۱۷۰۰ عدد ، علائم و تجهیزات ایمنی نیز در نقاط حادثه خیز استان نصب شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ادامه داد:به منظور افزایش ایمنی تردد کابران جاده ای در این مدت ساخت ۱۸۰ متر مربع(معادل ۹۰ عدد) تابلو اطلاعاتی و کیلومتر شمار، اجرای ۱۴ عددروشنایی در تقاطع های پرتصادف،اجرا و نصب ۶کیلومتر حفاظ فلزی درنقاط پرحادثه وهمچنین نصب ۱۴۰فلش سولار و تعمیر چراغ چشمک زن انجام شد.

کرد یادآورشد:یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی،کاهش تعداد سوانح جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که تحقق این هدف علاوه‌ بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان پذیر خواهد بود.