شناسهٔ خبر: 118123 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سالجاری صورت گرفت:

انجام ۱۰ هزار و ۸۰۰ ساعت گشت زنی نیروهای یگان در سطح اراضی دولتی سیستان و بلوچستان

سرهنگ غلامرضا سراوانی.jpg  فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از انجام ۱۰ هزار و ۸۰۰ ساعت گشت در سطح اراضی دولتی در سالجاری توسط تیم‌های عملیاتی این یگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان سرهنگ غلامرضا سراوانی اظهار داشت: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در محدوده تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.  

وی ادامه داد: سامانه ۱۶۵۶ این یگان به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال است و در نیمه نخست سال جاری نیز هشت گزارش از طریق این سامانه دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی به شمار می‌رود، افزود: یگان حفاظت اراضی استان در این مدت بمنظور اطلاع رسانی با نصب ۷۰تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدارهای لازم را اعلام کرده تا مردم گرامی استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت‌المال است.  

سرهنگ سراوانی خاطر نشان کرد: دقت، هوشیاری و تلاش مجموعه فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان به همراه اقدامات پیشگیرانه و شبانه روزی به ویژه در ایام تعطیلات، همچنین اجرای طرح های تشدید حفاظت اراضی دولتی استان منجر به ایجاد امنیت پایدار در این حوزه به منظور حفظ بیت المال و کاهش جرم زمین خواری شده است.  

انجام ۱۰ هزار و ۸۰۰ ساعت گشت زنی نیروهای یگان در سطح اراضی دولتی سیستان و بلوچستان