شناسهٔ خبر: 118149 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان فریدونشهر؛

تلاش برای حل مشکلات مردمی فریدونشهر در حوزه‌های مسکن، راه و شهرسازی

جلسه مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان فریدونشهر معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در بازید از محل اجرای پروژه طرح نهضت ملی مسکن شهرستان فریدونشهر مباحث آماده سازی اراضی تعیین تکلیف و در جلسه مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان فریدونشهر مصوبات مهمی در حوزه‌های راه، مسکن، شهرسازی و اراضی ملی اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در راستای رفع موانع توسعه شهرستان فریدونشهر، نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان «عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی» و «محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری» در معیت استاندار اصفهان ضمن بازدید از پروژه‌های حوزه مسکن، راه، شهرسازی و اراضی ملی این شهرستان به بررسی و احصا مشکلات موجود پرداختند.  

در جریان این سفر جلسه رفع مشکلات شهری شهرستان فریدونشهر به ریاست معان هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و شهرداران و اعضای شورای شهر برگزار و پیرامون مسائل حوزه راه و شهرسازی بالاخص طرح نهضت ملی مسکن و واگذاری اراضی بحث و تبادل نظر صورت گرفت همچنین مباحث جمع بندی و جهت تصویب در شورای مشترک اداری استان و شهرستان احصا شدند.  

در ادامه معاونین «املاک و حقوقی» و «شهرسازی و معماری» اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور در محل برپایی میزخدمت شهرستان فریدونشهر با مردم شریف این شهرستان دیدار داشتند و ضمن بررسی مسائل و مشکلات آنان به درخواست‌ها رسیدگی شد.   

در این تمهید ۱۰ها درخواست مردمی مبنی بر مباحث مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن، اراضی ملی و ... با معاونین اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در میان گذاشته شد که در ابتدا مسائل و دغدغه متقاضیان از لحاظ احراز عدم مغایرت با ضوابط حقوقی و قوانین جاری بالادستی، بررسی شدند و پس از اطمینان، درخواست ها جهت رفع و ساماندهی پیگیری و اعلام نتیجه شد.  

در طی این سفر یک روزه نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان فریدونشهر به منظور بررسی و رفع مشکلات مختلف این شهرستان به ریاست سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان برگزار شد و تامین منابع مالی پروژه ها برنامه ریزی و تکمیل آن‌ها اولویت بندی و زمان بندی شد.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مورد مطرح شده مرتبط با حوزه راه، مسکن و شهرسازی در طی این سفر دو روزه اظهار داشت: در بازدیدی که از محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان فریدونشهر بعمل آمد موضوعات ثبت نام، متقاضیان موثر، مباحث آماده سازی و موانع اجرایی آن در معیت استاندار مورد بررسی قرار گرفت و فی‌المجلس در رابطه با آن راهکارهای عملی ارائه شد.  

وی افزود: در شهرستان فریدونشهر با بررسی‌های بعمل آمده ۶۲۵ نفر واجد شرایط چهارگانه قرار گرفتند که با توجه به افتتاح حساب ۸۴ نفر برای این تعداد تخصیص زمین انجام پذیرفته است.  

پارسایی‌راد با بیان اینکه موضوع تعیین محلی جهت آرامستان فریدونشهر از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسات بود عنوان کرد: در حال حاضر زمینی به مساحت بیش از پنج هزار مترمربع برای این منظور در نظر گرفته شده است.  

وی اذعان داشت: در این سفر در خصوص مسائل واگذاری اراضی با کاربری کارگاهی، مسکن مهر فریدونشهر، آماده سازی اراضی، تسهیلات نهضت ملی مسکن، کمربندی فریدونشهر، دیوار حائل روستای بیجگرد و ... بررسی‌های لازم بعمل آمد و موضوعات تعیین تکلیف شدند. همچنین توافقات خوبی در دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت گرفت که مردم شریف شهرستان فریدونشهر از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.