شناسهٔ خبر: 118168 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری استان سمنان عنوان کرد:

ضرورت اجرای برنامه منسجم جهت افزایش طول عمر ماشین آلات راهداری

-رئیس ماشین آلات سمنان-سیار.jpg رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان به ضرورت اجرای برنامه منسجم جهت افزایش طول عمر ماشین آلات راهداری تاکید داشت و افزود: طی شش ماهه اول سال جاری برای ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین استان بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان بابت خرید لوازم و اجرت تعمیرات آن هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید کاظم سیار، رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با تاکید بر اهمیت نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات، عنوان کرد: برای استفاده بهینه و افزایش طول عمر ماشین آلات اجرای یک برنامه دقیق امری ضروری است که در این راستا طی شش ماهه نخست سال جاری ده نفر برای آموزش سرویس و نگهداری ماشین آلات به استان‌های تهران و رشت اعزام شدند.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی ماشین آلات راهداری و حفظ توان آنها به عنوان یک سرمایه ملی برآمادگی تجهیزات راهداری در فصول سال تاکید کرد و تصریح نمود: نگهداری صحیح و تعمیرات به موقع در فصول گرم در عملیات راهداری محوری اعم از تیغ کشی، رگلاژ و تسطیح حریم جاده، در فصول سرد در عملیات راهداری زمستانی همچون نمک پاشی و برف روبی و در مواقع بحرانی مانند بازگشایی مسیر در زمان وقوع سیل ملموس خواهد بود.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان افزود: لذا طی شش ماه گذشته برای ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین استان بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان بابت خرید لوازم و اجرت تعمیرات آن هزینه شده است.

سیار خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی به علت بارش های سیل آسا متاسفانه شاهد خسارات فراوانی در حوزه راه بودیم که ماشین آلات و رانندگان تابعه اداره کل به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی بوده و حتی با جاری شدن سیل در استان تهران یک دستگاه لودر به شهرستان فیروزکوه جهت مشارکت در بازگشایی محورهای مسدود و آسیب دیده اعزام شد.

وی در ادامه خدمت رسانی در اربعین سال جاری را از دیگر اقدامات اداره ماشین آلات عنوان نمود و گفت: قبل از ایام ورود زائران به استان ایلام یک دستگاه گریدر جهت آماده‌سازی مسیر پیاده‌روی زوار اربعین حسینی و پارکینگ عمومی مرز مهران، اعزام شد. همچنین همزمان با شروع سفرهای اربعین حسینی نیز هجده دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و بالغ بر بیست راننده و راهبر افتخاری برای رفاه حال زائران اربعین حسینی به مرز مهران اعزام شدند.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان یادآور شد: نجات جان حتی یک انسان برای قشر راهداری مهم بوده و تلاش می کند راه را برای کاربران و مسافران جاده‌ای هموار نمایدو نویدبخش آرامش در جاده‌ها باشد که این امر در فصول سرد سال از ضرورت و اهمیت بیشتری برخوردار است که در این راستا از هم اکنون برای شش ماهه دوم اقدامات و برنامه ریزی های لازم در حال پیگیری است.

 سیار در پایان سخنان خود از فعالیت بیش از ۸۵۰۰ ساعت ماشین آلات سنگین در شش ماهه اول خبر داد و گفت: در جهت سیاست های دولت و با توجه به فعالیت گسترده برای اتمام پروژه های نیمه تمام انتظار می رود این ساعت کارکرد در شش ماهه دوم از ۱۰ هزار ساعت عبور کرده و بتوانیم  به نحو شایسته به مردم خدمت رسانی داشته باشیم.