شناسهٔ خبر: 11820 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام عمليات راهداري در محورهاي استحفاظي خراسان رضوی

عمليات راهداري-فریمان رئيس اداره راه و شهرسازي فريمان در خراسان رضوی از انجام عمليات راهداري در محورهاي حوزه استحفاظي اين شهرستان خبر داد.این در حالی است که در محور کلات - مشهد نیز عملیات ريزش برداري، تعريض و تنقيه پل هاي این محور انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي،آرش عليپور با اعلام اين خبر گفت: به منظور افزايش ايمنی راه ها، عمليات راهداري در حوزه استحفاظي راه هاي اين شهرستان صورت پذيرفته است.

وي افزود:بوته زني حريم و شانه سازي محور مالكي به طول ۴ كيلومتر، تعميرات ابنيه پل محور مذكور شامل ۸۰ دستگاه(احداث قرنيز و بندكشي و مالون هاي افتاده)، ترميم سيل بردگي محور صومعه به طول ۸ كيلومتر، تعمير تابلوهاي اطلاعاتي به میزان۳۰ مترمربع، لكه گيري محورها به میزان۵۰ مترمربع توسط همكاران راهداري شهرستان انجام گرفته است.

عليپورگفت:تعمير گارديل ها به مقدار۳۰۰ مترمربع، رگلاژ و تسطيح راه ها روستايي فریمان به طول۱۰۰ كيلومتر، سفت كاري ساختمان جديد اداري و رنگ آميزي پايه گارديل هاو تابلو ها به تعداد ۲ هزار عدد به منظورترافيك روان تر و تردد ايمن تر خودروها در جاده ها و همچنين شستشوي تابلوها و علايم راه ها از ديگر اقدامات انجام گرفته است.

 تعريض پل هاي محور كلات – مشهد

سرپرست اداره راه و شهرسازي كلات نیز  از عمليات ريزش برداري، تعريض و تنقيه پل هاي محور كلات – مشهد خبر داد.

حسن بيات گفت: با توجه به ریزش مکرر ترانشه ها و پر شدن سطح شانه راه، مسیر عبور آب (قنو) در محور کلات – مشهد مسدود شده بود كه با بكارگيري انواع خودروهاي راهداري اعم از۵ دستگاه کامیون،۲ دستگاه لودر، یک دستگاه سواری و با بکارگیری ۱۵ نفر نیروی راهداری و تلاش مستمر و شبانه روزي اين اداره، عمليات ريزش برداري با پاكسازي بيش از ۴۰ كيلومتراز محور مذکور انجام شده است. 

وي افزود: شرايط اقلیمی، بارش هاي فراوان، کوهستانی بودن منطقه و وجود تراشه های مرتفع، عمده دلیل ریزش های مکرر سنگ و کوه در راه های حوزه شهرستان کلات است.

بيات اظهار داشت: عملیات ریزش برداری صورت گرفته، موجبات افزایش عرض شانه راه ها و در پی آن افزایش ایمنی و اطمینان خاطر رانندگان و کاهش حوادث رانندگی در محورها را فراهم می کند.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان كلات، راهداري را مجموعه عملياتي دانست كه سطح سرويس جاده را در سطح سرويس اوليه نگهداري و بهينه سازي مي كند.

همچنين عمليات ريزش برداري، تعريض و تنقيه پل هاي محور كلات – مشهد در طول دو ماه و با هزينه اي معادل ۳ ميليارد ريال انجام شده است./

نظر شما