شناسهٔ خبر: 118208 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

بیشترین سهم تخلف اضافه بار در استان کرمان را شهرستان های شهربابک، سیرجان و زرند دارند

بیشترین سهم تخلف اضافه بار در استان كرمان را شهرستان های شهربابک، سيرجان و زرند دارند معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از تشدید نظارت بر حمل کالا بویژه کنترل عبور بارهای ترافیکی و اضافه بار در سطح استان خبر داد وگفت: شهربابک، سیرجان و زرند بیشترین سهم تخلف اضافه بار در استان کرمان را دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، مسلم سمندری با اشاره به این مطلب که در مجموع بیش از یکهزار تن تخلف اضافه تناژ در راههای حوزه شمال استان ثبت شده است، افزود: به ترتیب شهرستان شهربابک با ۱۴۲ فقره، سیرجان ۷۴ فقره و زرند با ۶۷ فقره بیشترین سهم تخلف اضافه بار در استان کرمان را دارند.

سمندری تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۴۰۲ فقره تخلف اضافه بار شناسایی شده است که بر اساس تحلیل داده‌های حاصل از بازدیدهای میدانی و خروجی سامانه‌های هوشمند توزین (wim) دو شهرستان زرند و سیرجان دارای بیشترین تخلف حمل کالا با اضافه تناژ هستند که می طلبد برای کنترل این مهم، نظارت‌ها با جدیتی بیش از پیش تداوم یابد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلف حمل بار اضافه جاده ها متعلق به خودروهای حامل مواد معدنی بوده که عدم رعایت تناژ استاندارد توسط ناوگان حمل و نقل کالا موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به زیرساخت‌ راه‌ها در شبکه حمل و نقل جاده‌ای می‌شود که هزینه‌های زیادی را برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وارد می‌سازد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در ادامه راه‌ها را سرمایه‌های ملی برشمرد و گفت: از رانندگان وسایل نقلیه سنگین تقاضا داریم با رعایت حمل میزان مجاز بار به ارتقاء ایمنی تردد و راهها کمک کنند.

سمندری افزود: به منظور جلوگیری و برخورد با تخلف های صورت گرفته مربوط به اضافه تناژ بار، گشت های نظارتی با مشارکت پلیس راه و گاها در قالب اکیپ های سیار با استفاده از سیستم باسکول سیار در سطح راه های استان در حال اجرا بوده و امیدواریم با تقویت این تیم ها شاهد رعایت بیش از پیش نکات ایمنی از سوی رانندگان وسایل نقلیه در جاده ها باشیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اظهار کرد: یکی دیگر از راه‌های کنترل اضافه بار، استفاده‌ از سامانه‌های هوشمند نظارتی است که در این راستا راه‌های استان کرمان مجهز به چهار سامانه هوشمند توزین می‌باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کنترل ایمنی بار، ایمنی ناوگان، بارنامه، تجهیزات ایمنی و استانداردهای سلامت فنی وسایط نقلیه، کارت هوشمند و معاینه فنی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک در سطح استان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا حمل و نقل کالا در شبکه راه‌های استان با کمترین تخلف و آسیب و بیشترین ضریب ایمنی همراه باشد.

سمندری در پایان یادآور شد: هموطنان، رانندگان و صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اطلاع دهند.