شناسهٔ خبر: 118216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با مشارکت اداره کل راهداری و پلیس راه استان صورت پذیرفت:

تجلیل از دهیاران نمونه استان مرکزی در حوزه راهداری

استان مرکزی در مراسم آئین تجلیل از دهیاران نمونه از 15 نفر از دهیاران برگزیده سراسر استان مرکزی، تحت عنوان راهوران محله توسط مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رئیس پلیس راه استان تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، درنشست مشترک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رئیس پلیس راه استان با جمعی از دهیاران سطح استان مرکزی ، به منظور ارتقای هم افزایی برای پیشبرد اهداف مشترک جهت افزایش ایمنی در شبکه راه‌های روستایی استان ، آئین تجلیل از دهیاران نمونه برگزار شد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند پلیس برای برقراری تردد ایمن در شبکه راه‌ها از تلاش دهیارانی که با استفاده از ظرفیت خود نسبت به ایمن سازی راه‌های روستایی با راهداران و مجموعه پلیس راه شهرستانها همکاری داشتند نیز تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: روز ۱۵ مهر ماه فرصت مناسبی است تا ضمن گرامیداشت روز روستاها و عشایر، از تلاش دهیارانی که برای امنیت تردد کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات در راه‌های روستایی بویژه حفظ جان و مال اهالی روستای خود جدیت بخرج داده‌اند تقدیر کرد تا انگیزه‌ای مضاعف میان همه عزیزان ایجاد شود تا روز به روز شاهد کاهش سوانح رانندگی در راه‌های روستایی استان باشیم.

جهانی پس از استماع صحبت های دهیاران و بررسی مسائل مطروحه توسط دهیاران درخصوص احداث روشنایی طولی در راه‌های روستایی گفت: احداث روشنایی طولی در راه‌ها بر اساس ضوابط، آیین‌نامه و دستورالعمل قانونی قابل اجراست که در همین راستا ما در استان مرکزی اقدامات بسیار خوبی به انجام رسانده ایم، بطوریکه نسبت به طول راه‌ها رتبه اول روشنایی و نسبت به طول روشنایی از رتبه سوم در کشور برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه راه‌های استان مرکزی مجهز به ۳۵۰ کیلومتر روشنایی طولی است گفت: هزینه هر یک کیلومتر نگهداری روشنایی راه‌ها، سالانه برابر با ۵۰ میلیون تومان است که بصورت جاری در تمام ایام سال توسط اکیپ ایمنی اداره کل انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به توجه ویژه دولت سیزدهم به روستاها و ارتقای زیرساخت روستاها در زمینه های مختلف مانند تولید محصولات کشاورزی، توسعه راه‌های روستایی، ارتقای ظرفیت گردشگری و غیره اخیرا شاهد مهاجرت معکوس به روستاها و افزایش تردد در راه‌های روستایی استان هستیم که در این راستا باید با هم افزایی بیش از پیش تلاش کنیم تا مردم برای تردد در راه‌های روستایی از بستری مناسب بهره مند شوند.

به گفته وی اقدامات مختلفی توسط ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ها برای ارتقای ایمنی در سطح و حاشیه راه‌های روستایی بصورت جاری انجام می‌شود که درصورت تعامل هرچه بیشتر برای استفاده از ظرفیت دهیاران، این اقدامات نتایج مطلوب تر در سطح بیشتری خواهد داشت.

محمد پورشمس، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در جریان این نشست ضمن قدردانی از خدمات جاده‌ای انجام شده توسط راهداران و با اشاره به رشد فزاینده اقدامات و پروژه‌های عمرانی راهداری در تمامی محورهای مواصلاتی استان گفت: در مقایسه با سال‌های گذشته اقدامات خوبی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بعمل آمده است بی شک یکی از مهم‌ترین نتایج آن افزایش ضریب ایمنی در جاده‌های استان است.

وی از عزم پلیس راه استان برای ایجاد تعاملی بیش از پیش با دهیاران سطح استان خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی مناسب و افزایش ارتباط و تعامل با دهیاران، ضمن آسیب‌شناسی منطقه‌ای و بهره‌گیری از توان لجستیکی مشترک، می‌توان در زمینه ارتقای ایمنی در راه‌های روستایی به نتایج مطلوبی دست یافت.

در پایان این نشست طی مراسمی از ۱۵ تن از دهیاران نمونه سطح استان با اهدای لوحی مشترک از سوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و رئیس پلیس راه استان تجلیل و از تلاشهای بعمل آمده ایشان تقدیر شد.