شناسهٔ خبر: 118239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

کاهش حدود ۳۰ درصدی بارترافیکی با تکمیل کمربندی جنوب غرب اصفهان

کمربندی جنوب غرب اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تکمیل پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان موجب می‌شود حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد بار ترافیکی از محور صفه اصفهان کاسته شود.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص برنامه های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای بهبود وضعیت جاده‌های استان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مسافرت به استان گردشگرپذیر اصفهان، اصلاح و مرمت روکش آسفالت محورهای قدیم ارتباطی، اصلاح قوس‌های هندسی افقی و قائم که توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود از جمله موارد کوتاه‌مدت است، اما برای برنامه بلندمدت احداث باند دوم و تقاطع‌های غیرهمسطح در دستور کار قرار دارد.  

وی در خصوص پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان و تاثیر این کمربندی در کاهش بار ترافیکی و تسهیل تردد مردم اصفهان اذعان داشت: با بررسی های بعمل آمده تکمیل این پروژه موجب می شود حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد بار ترافیکی از محور صفه اصفهان کاسته شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: کمربندی جنوب غرب اصفهان به عنوان بخشی از رینگ چهارم استان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت است لذا به همین علت و با توجه به اینکه به صورت قطعه‌ای در دست احداث است به آن پازل بزرگ نیز گفته می‌شود.  

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است گفت: قطعه‌های اول، دوم و چهارم کمربندی جنوب غرب تکمیل شده و قطعه سوم آن که به طول پنج کیلومتر است پیشرفت ۵۰ درصدی دارد.  

قاری‌قرآن تصریح کرد: عدم تامین منابع مالی، آزادسازی و داشتن معارض از جمله اراضی کشاورزی – تاسیسات جانبی راه شامل (تیر چراغ برق، لوله گاز و آب و مخابرات) از جمله موانع اجرایی این پروژه است.  

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود کلِ این محور در صورت آزادسازی و تامین منابع مالی در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد و مسیربازگشایی شود.