شناسهٔ خبر: 118258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد:

۷ هزار متر مربع از معابر محله حاشیه نشین امیرآباد زابل آسفالت شد

بازدید مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان زابل  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از آسفالت هفت هزار متر مربع از معابر امیرآباد حاشیه شهر زابل از بهمن ماه سال گذشته تاکنون به همت این اداره کل خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در بازدید از محله امیر آباد زابل حاشیه نشینی را یکی از مهمترین معضل های اجتماعی استان برشمرد و اظهار داشت: این اداره کل در راستای زودن محرومیت از مناطق حاشیه شهرهای استان بعد از شهرهای زاهدان و چابهار از بهمن ماه سال گذشته طرح ساماندهی حاشیه شهر زابل را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در این راستا در گام نخست محله حاشیه امیر آباد زابل با گستره ۶۰ هکتار و با دارا بودن جمعیت ۹۱۰ نفری در قالب ۲۱۵ خانوار به عنوان نخستین محله برای ساماندهی مناطق شهر زابل انتخاب گردید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور اجرای هر چه سریعتر این طرح اقدامات اولیه نظیر نقشه برداری با پهباد از تمام گستره محله، انتخاب مشاور جهت تهیه طرح ساماندهی و بهسازی بافت ناکارآمد منطقه، انتتخاب مشاور جهت تهیه نقشه های اجرایی، انجام مکاتبات در خصوص تعیین محدوده محلات هدف و همچنین درخواست نقشه های اجرایی سایر محلات هدف از اداره کل راه و شهرسازی استان و همچنین برگزاری جلسه کارشناسی و تصویب طرح ساماندهی و پیاده سازی کدهای ارتفاعی سال گذشته انجام و پروژه در همان بازده زمانی نخست بعد از سیر مقدمات به مرحله اجرایی رسید و عملیات زیرسازی و آسفالت آن از بهمن ماه سال گذشته آغاز گردید.. 

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده فاز نخست این پروژه شامل اجرای عملیات زیر سازی و آسفالت ۴۰ هزار متر مربع از معابر این محله است که در حال حاضر هفت هزار متر مربع آن به مرحله اجرا رسیده است.
 
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همچنین به منظور بهسازی، اصلاح و ساماندهی معابر این محله قرار است پنج هزار متر مربع از معابر آن نیز کف سازی گردد.

۷ هزار متر مربع از معابر محله حاشیه نشین امیرآباد زابل آسفالت شد