شناسهٔ خبر: 118291 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

همدان در حمل نهاده‌های دامی، استان برتر کشور

جلسه تعامل و هم اندیشی با پلیس راه استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: همدان در حمل نهاده‌های دامی جزو ۵ استان برتر کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  همدان، صفر صادقی راد در دومین جلسه تعامل و هم‌اندیشی با پلیس راه استان همدان گفت: در بحث اعزام کامیون جزو استان‌های برتر برای حمل کالاهای اساسی و نهادهای دامی بوده ایم.

وی تأکید کرد: خوشبختانه بر اساس ابلاغیه‌های وزارتخانه، شرکت‌های حمل و نقل کالا می‌توانند طبق ضوابط ابلاغی از مبدا بندر امام(ره) بارنامه صادر کنند که در این مورد جزو ۱۰ استان اول کشور قرار داریم.

صادقی راد تصریح کرد: همچنین در حوزه راهداری از ظرفیت بخش خصوصی موجود سعی کردیم برای اولین بار باهمکاری دیگر دستگاه‌ها در حوزه راه روستایی اقدامات موثری انجام دهیم.

وی در ادامه از اقدامات راهداری و حمل و نقل و طرح خدمات رسانی اربعین که زحمات فراوانی را کشیدند قدردانی کرد و افزود: این استان بین استان‌های معین کشور با توجه به فعالیت‌هایی که برای جابجایی زائران کربلا داشته، جایگاه مهمی را کسب کرده است.

مدیرکل راهداری همدان تأکید کرد: ما صد درصد رانندگان را مکلف به حضور در مناطق مرزی و جابجایی مسافر به دیگر نقاط کشور کرده و برای نخستین بار از ظرفیت مینی بوس برای حمل مسافر استفاده کردیم.

صادقی راد گفت: ناگفته پیداست که ۵ تا ۶ استان را سازمان به عنوان استان برتر در این طرح اعلام کرده که همدان نیز سرآمد بوده است.

وی با بیان اینکه در رقابت با دیگر استان‌های کشور هستیم، افزود: به عنوان مثال بیشتر بارهای همدان در شهرستان قروه بارنامه می‌شود و خود به خود دست شرکت‌های حمل و نقل ما در استان خالی می‌ماند که در فکر راهکار مناسبی برای آن هستیم.