شناسهٔ خبر: 118310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

خسارت افزون بر۶۰ میلیارد ریالی سرقت تجهیزات ایمنی جاده‌ای در شش ماهه نخست سالجاری

خسارت سرقت علائم ایمنی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان گفت:سرقت انواع تجهیزات ایمنی جاده ای در ۶ ماه نخست سال جاری در این استان افزون بر ۶۰ میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت:نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده در جاده‌ها یکی از وظایف راهداران است که متاسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از این علامت‌ها همچون چراغ‌های چشمک زن سولار با تمام متعلقات، چشم گربه ای، بشکه های ایمنی، صفحات گاردریل و تابلوهای هشدار دهنده به سرقت می‌رود.

وی ادامه داد:با توجه به عملکرد علامت ها و تجهیزات ایمنی راه ها که در جهت هدایت و تامین ایمنی جاده ها است، قطعا فقدان آنها در نقاط حساس جاده ای در اثر سرقت، موجب سردرگمی رانندگان و بروز حوادث جاده ای خواهد شددر این راستا، این اداره کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:پیگیری های زیادی به ویژه در حوزه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در جاده ها و تبعات نبود تابلوهای هشدار دهنده توسط این اداره کل تاکنون انجام شده تا شاهد کاهش این اقدام نامناسب در جامعه باشیم و در همین راستا تعدادی از سارقان علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان درپی تماس‌های  مردمی با همکاری نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند .

کرد در پایان یادآورشد: کاربران جاده و همچنین شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده ای مراتب را به  پلیس ۱۱۰ و یا سامانه های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کوتاه زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.