شناسهٔ خبر: 118322 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد؛

تسریع مطالعات برای اجرای باند دوم محور زرند-کوهبنان/ انجام عملیات نهایی جاده سیرجان-بافت

محور زرند-کوهبنان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از تسریع مطالعات برای اجرای باند دوم محور زرند-کوهبنان و انجام عملیات نهایی محور سیرجان-بافت خبر داد.

علی حاجی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان اشاره کرد و گفت:‌ یکی از مصوبات این سفر تسریع در انجام مطالعات اجرای محور زرند-کوهبنان بود که پس از آن باید وارد فاز تامین اعتبارات و اجرای پروژه شود.

وی با بیان اینکه اجرای باند دوم محور زرند-کوهبنان در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد:‌ طول این جاده حدود یکصد کیلومتر است و تاکنون هیچ بخشی از آن به بهره‌برداری نرسیده است. 

حاجی‌زاده افزود:‌ در باند دوم راه‌هایی که در دست ساخت داریم، پروژه‌هایی آماده بهره‌برداری هستند و در حال اجرای عملیات نهایی آن‌ها هستیم؛ به طور مثال در جاده سیرجان به بافت عملیات نهایی حدود ۲۲ کیلومتر در حال اجرا است و نصب علائم و ایمن‌سازی محور در دستور کار قرار گرفته است که پس از تکمیل ان‌شاء الله با حضور معاون وزیر و وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خاطرنشان کرد: برای تکمیل این محورها نیاز به تامین اعتبار داریم و اعتبارات این محور از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تامین می‌شود.

لازم به ذکر است؛ آیت الله رئیسی، رئیس جمهور، روز پنجشنبه، ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۱، با همراهی جمعی از اعضای هیات دولت سیزدهم، در سی و یکمین سفر از دور نخست سفرهای استانی، به کرمان سفر کرد.