شناسهٔ خبر: 118326 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد:

۱۳۲روستای سیستان و بلوچستان امسال از نعمت آسفالت برخوردار می شوند 

مصطفی بیک مداح مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۲ روستای استان تا پایان سالجاری در قالب طرح هادی از نعمت  آسفالت برخوردار می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، مصطفی بیک مداح با بیان اینکه طرح هادی، ابزاری مهم برای توسعه مناطق روستایی است، اظهار داشت: این طرح با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، ارتقاء جایگاه روستا و افزایش رفاه ساکنان این مناطق مورد توجه این بنیاد قرار گرفته است تا با تامین زیرساخت‌ها، رفاه اجتماعی را به ارمغان آورده و بخشی از مشکلات این قشر تاثیرگذار در تولید کاسته شود. 
وی ادامه داد:  در این راستا این اداره کل سال گذشته آسفالت ۱۳۲ روستای سیستان و بلوچستان را در اولویت کاری خود قرار داد که نتیجه آن در گام نخست شروع عملیات اجرایی در ۹۰ روستا در سال ۱۴۰۰ بود. 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین این اداره کل با تنظیم و انعقاد تفاهم نامه با دهیاران برنامه ریزی جهت اجرای آسفالت در ۴۲ روستای دیگر استان را از محل اعتبارات قیر مصرفی مورد توجه قرار داد که  بزودی با اختصاص  ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت این روستاها نیز آغاز خواهد شد تا بر اساس اهداف پیش بینی شده این مهم در ۱۳۲ روستای استان تا پایان سال محقق و شاهد بهره مندی این قشر زحمت کش استان از مزایای آن باشیم. 
  مداح از  آسفالت ۵۰ هزار متر مربع از معابر  روستاهای رمین و عثمان آباد در حاشیه شهر چابهار خبر داد و افزود: این اقدام از محل اعتبارات ساماندهی حاشیه این شهرها در قالب تامین ۳۸۰ تن قیر با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان عملیاتی شده است بطوری که با پیشرفت فیزیکی مطلوب تاکنون آسفالت ۲۰ هزار متر مربع آن به پایان رسیده است.
 
وی گفت:  همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان زیرسازی ۱۲ هزار متر مربع از راه های روستاهای  گونیچ و تمپ از توابع شهرستان خاش را با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال  توسط امور اجرایی ماشین آلات عمرانی استان در دست اجرا دارد.

۱۳۲روستای سیستان و بلوچستان امسال از نعمت آسفالت برخوردار می شوند