شناسهٔ خبر: 118354 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش کیفیت هوا در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی/ تهران فردا ۴ درجه سردتر می‌شود

سرما کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌هایی مثل قزوین، البرز، تهران و سمنان، وزش باد توام با گرد و خاک رخ می‌دهد که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها برای وضعیت جوی کشور طی امروز ۲۶ مهر و روزهای آتی، گفت: برای ۲۴ ساعت آینده در گیلان، اردبیل، مازندران و گلستان، رگبار باران و در شمال استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و برخی از مناطق خراسان شمالی، بارش‌های پراکنده باران، گاهی وزش باد شدید و رعد و برق را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌هایی مثل قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز، امروز وزش باد توام با گرد و خاک را داریم که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

گودرزی اضافه کرد: فردا چهارشنبه در شرق سواحل دریای خزر و برخی از مناطق در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی، انتظار بارش‌های پراکنده را داریم؛ اما روز پنجشنبه در اکثر مناطق کشورمان جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که در این مناطق و نیز بخش‌هایی از سواحل بارندگی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در تهران هم امروز بعد از ظهر بیشتر بخش‌های غربی و جنوبی استان وزش باد توام با گرد و خاک را خواهند داشت. ضمن اینکه بیشینه دمای پایتخت امروز به ۲۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. البته برای فردا تهران ۳، ۴ درجه‌ای کاهش دمای میانگین را تجربه خواهد کرد.