شناسهٔ خبر: 118358 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اعلام کرد؛

شرح چگونگی بازنشستگی رانندگان ناوگان سنگین

کرمی -مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: رانندگان وسائط نقلیه سنگین بین شهری، راهداری و راهسازی که حداقل بیست و پنج سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می توانند برای بازنشستگی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: با توجه به اینکه رانندگی ناوگان سنگین جزء شغل های ارزشمند و سخت جاده ای می باشد؛ رانندگان وسائط نقلیه سنگین بین شهری، راهداری و راهسازی که حداقل بیست و پنج سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می توانند متناسب با دریافت حقوق و متناسب با روزهای پرداخت حق بیمه ۲۵ سال و پنجاه و پنج سال سن بازنشسته شوند.

کرمی افزود: عطف به نامه مورخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در خصوص تبصره ذیل ماده ۸۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه با مضمون «رانندگان وسایل نقلیه سنگین بین شهری، راهداری و راهسازی که حداقل ۲۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می توانند متناسب با دریافت حقوق و هماهنگ با روزهای پرداخت حق بیمه و ۵۵ سال سن، بازنشسته شوند. 

وی در ادامه گفت: رانندگان مشمول می توانند با مراجعه به آخرین شعبه دریافت کننده حق بیمه و ارایه درخواست کتبی، در صورت احراز شرایط مقرر با رعایت کلیه مقررات و قوانین مربوطه از مستمری بازنشستگی مندرج در ماده فوق الذکر به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه بهره مند شوند.

کرمی عنوان: رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری از اقشار تلاشگر هر جامعه بوده و این مشاغل جزو مشاغل با ساعات کار شبانه روزی و دور از خانواده بوده و امیدواریم با حمایت از این افراد بتوانیم شرایط مطلوب را برای بازنشستگی این افراد فراهم کنیم.

انتهای پیام/