شناسهٔ خبر: 11837 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پژمان در مراسم افتتاح بیش از ۲۳۰۰ واحد مسکن مهر یزد:

جامعه هدف مسکن اجتماعی/ مسکن اجتماعی برای چهار دهک کم درآمد جامعه پیش بینی شده است

سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با افزایش سقف تسهیلات مسکن، مشکل نقدینگی متقاضیان رفع و نیازهای جوانان برای خانه دار شدن حل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمد پژمان عصر شنبه در حاشیه افتتاح واحدهای مسکن مهر استان یزد در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت، سقف تسهیلات مسکن مهر برای جوانان از ۲۵۰ به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافت. ضمن این‌که با افزایش سقف تسهیلات مسکن، مشکل نقدینگی متقاضیان رفع و نیازهای جوانان برای خانه دار شدن حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی در اتمام برخی واحدهای مسکن مهر در سطح کشور تامین نقدینگی است، اظهار امیدواری کرد با حمایت جدی دولت و تلاش پیمانکاران در انجام وظایف تسریع به عمل آید.

معاون وزیر راه و شهر سازی خاطر نشان کرد: در سایه برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم که توسط دستگاه‌های متولی و نظارت دولت صورت می‌گیرد مسائل واحدهای مسکن مهر حل و فصل می‌شود .

پژمان افزود: هدف ما بسیج تمامی متولیان امر با همکاری بخش دولتی برای تامین نیازها و زیرساخت‌ها در ساخت و ساز واحدها و تحویل آنها به متقاضیان واجد شرایط است .

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: دولت بصورت جدی وظایف خود را در این بخش مهم انجام می‌دهد و از سایر دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود همراهی خود را قوت ادامه دهند .

پژمان در ادامه از شهرداری‌ها خواست که واحدهای مسکن مهر را به عنوان بخشی از زندگی شهری جدی‌تر تلقی کنند و خدمات مورد نیاز را همانند سایر مناطق در اختیار مردم در این واحدها قرار دهند .

وی در خصوص مسکن اجتماعی نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته مسکن اجتماعی برای چهار دهک کم درآمد جامعه که شرایط اقتصادی خوبی ندارند پیش بینی شده است .

وی اظهار امیدواری کرد تا مناسب شدن وضعیت درآمدی کشور اهداف دولت در خصوص مسکن اجتماعی محقق و طرح‌ها اجرایی شود .

پژمان در ادامه در رابطه با وضعیت مسکن مهر در استان یزد نیز افزود: خوشبختانه افزون بر ۸۰ درصد واحدهایی که شروع شده طبق مقررات و شرایط به مرور تحویل صاحبان آنها شده است .

وی اضافه کرد: حدود ۲۰ درصد بقیه واحدها نیز در سایه برنامه‌ریزی و تلاش جدی مسئولان امر و همراهی متقاضیان تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد .

در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی عصر شنبه دو هزار و ۳۹۲ واحد مسکن مهر در استان یزد افتتاح شد./

نظر شما