شناسهٔ خبر: 118386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان باری صورت گرفت؛

کشف نزدیک به ۸۵۰ تن اضافه تناژ در محورهای هرمزگان

با تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان باری صورت گرفت؛ رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان از کشف ۸۴۸ تن اضافه تناژ در محورهای استان طی شش ماه اول سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان ، محسن کامرانی رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت: با تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان باری در محورهای حوزه استحفاظی استان، طی شش ماه اول سال جاری ۸۴۸ تن اضافه تناژ کشف شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

وی افزود: حمل و نقل بیش از ظرفیت مجاز، یکی از عوامل مهم تخریب رویه آسفالت جاده ها و ابنیه فنی است که علاوه بر وارد کردن هزینه‌های فراوان و تخریب جاده، احتمال وقوع تصادفات را برای کاربران جاده و خودروها نیز افزایش می دهد.

کامرانی از حضور مستمر گشت های نظارتی اداره کل با همکاری پلیس راه استان خبر داد و افزود: کنترل ایمنی بار، ایمنی ناوگان، بارنامه، تجهیزات ایمنی و استانداردهای سلامت فنی وسایل نقلیه کارت هوشمند از جمله مهمترین شاخص ها برای کاهش تخلف و افزایش ضریب ایمنی در جاده هاست.

وی اظهار داشت: استفاده از سامانه های هوشمند نظارتی از دیگر راهکارهای کنترل اضافه بار در محورهای مواصلاتی است که در این زمینه جاده های استان به ۳ دستگاه سامانه هوشمند توزین در حال حرکت تجهیز شده است.

صدور نزدیک به ۴۷۰۰برگ پروانه عبور ترافیکی

وی در ادامه افزود: طی شش ماه اول امسال نیز ۴۶۹۲ برگ پروانه عبورترافیکی صادر شده که نسبت به تعداد مجوزهای صادره در بازه زمانی مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی هستیم.

کامرانی در پایان خاطر نشان کرد: ناوگان باری که حامل محمولات ترافیکی هستند می بایست علاوه بر کنترل شرکتهای حمل و نقل قبل از صدور پروانه عبور توسط همکاران اداره کل بازدید شوند.