شناسهٔ خبر: 118492 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

کارگروه فولاد و سیمان برای تامین مصالح ساختمانی نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود

محمد مهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل کارگروه فولاد وسیمان در همراهی دو وزارتخانه راه و شهرسازی و صمت برای تکمیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اهم برنامه‌های مرکز تحقیقات  تا پایان سال با تاکید بر اینکه همراهی در اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن در اولویت مرکز است، اعلام کرد: در اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن، مرکز تحقیقات شناسایی، معرفی و عرضه فناوری‌های نوین را در دستور کار قرار داده است. در عین حال توجه به کیفیت تاسیسات ساختمانی اعم از لوله، اتصالات و ... در دستور کار است که در این خصوص ترویج عرضه محصولات دارای گواهینامه فنی در حال عملیاتی شدن است. چندی است که مرکز تحقیقات با برخی از کارخانجات وارد مذاکره شده است. مرکز تحقیقات در صدد است تا در خصوص تامین مصالح ساختمانی دارای گواهینامه فنی و زنجیره تامین این مصالح صنعت در کنار مرکز تحقیقات و وزارت راه و شهرسازی باشد.

الحاق اراضی به محدوده شهرها با رعایت مسائل مرتبط با مخاطرات فرونشست و گسل‌ها

حیدری همچنین در خصوص دیگر اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص رد و یا تایید الحاق اراضی به محدوده شهرها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مسائل مختلف از جمله مساله فرونشست زمین، گسل‌های فعال و سایر مخاطرات را مورد توجه و کار کارشناسی قرار می‌دهد و نظرات کارشناسی مرکز به شورای‌عالی شهرسازی و معماری اعلام می‌شود تا شورا در این خصوص اعلام‌نظر نهایی داشته باشد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دو مصالح ساختمانی پرکاربرد نهضت ملی مسکن را سیمان و فولاد عنوان کرد و توضیح داد: در خصوص تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن جلساتی با مدیرعامل ذوب آهن در همراهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و نماینده وزارت صمت انجام شد و در کنار آن از کارخانه ذوب آهن اصفهان بازدید بعمل آمد.

 حیدری تصریح کرد: در زنجیره تامین مصالح و تنوع در ارایه محصولات فولادی ساختمانی مقرر شد تا کارگروهی فنی شکل بگیرد و سازو کارها تعیین و مدیریت شود.

تشکیل کارگروه ملی سیمان در مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی 

وی ادامه داد: در خصوص تامین مصالح ساختمانی سیمان، ترویج استفاده از سیمان آمیخته مدنظر است که بتواند جایگزین قسمتی از  سیمان پرتلند شود تا هم موضوعات محیط‌زیستی و هم افزایش ظرفیت تولید و هم کاهش قیمت با کمک کارخانه‌های تولید و انجمن سیمان مدیریت شود.  کارگروه ملی سیمان در هماهنگی با وزارت راه  و شهرسازی و وزارت صمت در مرکز تحقیقات تشکیل می‌شود.

حیدری تاکید کرد: حداکثر تا یکماه آتی در همکاری وزارت راه و وزارت صمت کارگروه سیمان  برای تامین به موقع مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن تشکیل خواهد شد.