شناسهٔ خبر: 118531 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خبر داد:

واگذاری زمین برای ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکونی ویلایی در سیستان و بلوچستان 

ببینید/ بازدید مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از واحدهای مسکونی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای ساخت یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ویلایی در شهرهایی نظیر خاش، مهرستان و میرجاوه در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در بازدید از پروژه های در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن زاهدان، اظهار داشت: به منظور برخورداری همه شهروندان سیستان و بلوچستان از مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری های صورت گرفته در شهرهای کوچک در صورت وجود زمین امکان ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی وجود دارد.

وی ادامه داد: توسعه افقی شهرها به عنوان یکی از ابتکارات دولت سیزدهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند یکی از بهترین طرح‌ها در خانه‌دار شدن مردم باشد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان با اقدامات مطلوب انجام شده در حال حاضر پیشگام تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در کشور است، در مجموع زمین برای ساخت ۱۶۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان در برنامه چهار ساله تامین شده است که این تعداد فراتر از برنامه پیش بینی یعنی ۱۴۲ هزار و ۲۰۴ واحد است. 

اکبری گفت: تاکنون ۱۲۸ هزار نفر در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل اقدام به نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن کرده اند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر تایید نهایی شدند.

وی افزود:  همچنین از مجموع تایید نهایی شدگان این طرح در شهرهای زیر پوشش این اداره کل تاکنون ۱۲ هزار و ۷۴۹ نفر واریز وجه اولیه را انجام دادند که به دلیل تامین اولیه زمین ۱۲ هزار نفر از این افراد به تعاونی ها معرفی شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح های نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از هشت هزار مسکونی  طرح نهضت ملی مسکن در مرحله فونداسیون قرار دارد پیش بینی می شود تا پایان سالجاری افزون بر ۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

اکبری تاکید کرد: تمام تلاش این اداره کل بر این است واحدهای مسکونی با حداقل قیمت ممکن به متقاضیان گرامی استان واگذار شود.