شناسهٔ خبر: 118567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای مطرح کرد:

نگاه حرفه ای به امر راهداری، زمینه ساز بهبود وضع راه ها

نشست منطقه سازمان راهداری درتبریز معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با اینکه اعتبارات تخصیصی ایده آل نیست، اما می‌توان با رعایت اصول حرفه ای در امر راهداری، به مرور زمان، وضع راه ها را ارتقا داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ اکبری؛ معاون راهداری سازمان در نشست تخصصی منطقه ای روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای منطقه دو کشور در تبریز افزود: اولویت بندی کارها در فرایند راهداری موجب می شود که نیازهای ضروری این حوزه در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

وی توجه به ابتکار عمل های ساده و بهره مندی از ایده های کاربردی را در ارتقای ایمنی راه ها موثر دانست و گفت: آگاهی و شناخت نسبت به فناوری های روز دنیا ضروری است ، چرا که اگر چه نمی‌توان‌ همه این‌فناوری ها را در اختیار گرفت، اما می توان کارکرد های این‌ فناوری ها را در قالبی دیگر با راهکارهایی ساده تر به خدمت‌ گرفت.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین با تاکید بر اهمیت برقرار گشت‌ های راهداری در طول محورهای مواصلاتی گفت : راه های شریانی و پرتردد بخصوص آزادراه ها و بزرگراه ها جریان اقتصاد کشور را از خود عبور می دهند و به همین‌خاطر هر روز باید حداقل یک دور در قالب گشت راهداری مورد رسیدگی قرار گیرد.

اکبری علت شکستگی بالای ۹۰ درصد پل ها در کشورمان را آب شستگی اعلام کرد و افزود: نقش آب شستگی در تخریب پل ها در کشورهای پیشرفته حدود ۵۰ درصد ارزیابی شده و این نشان می دهد که ما هم می‌توانیم با ارزیابی و مداخله به موقع، مانع به خطر افتادن سازه پل ها شویم.

در پایان این مراسم از حکمت الله خدابنده از استان زنجان، معروف خسروی از استان اردبیل، بهنام‌ اصغری از استان آذربایجان غربی و قاسم قمری از استان آذربایجان شرقی که امتیازهای بالایی در آزمون ها کسب کرده بودند تجلیل شد.