شناسهٔ خبر: 118581 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

احداث ۸۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه

کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سالجاری ۸۴ کیلومتر راه روستایی احداث شده و ۳۷ کیلومتر از راه های روستایی استان کرمانشاه عملیات روکش آسفالت و لکه گیری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه  احداث شده و در ۳۷ کیلومتر از راه های روستایی استان عملیات روکش آسفالت و لکه گیری برای آغاز فصل زمستان انجام شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی راه های روستایی در بخش زیرسازی تا مرحله پریمکت ۸۴/۵۵ کیلومتر بوده که ۴۰/۴۰ کیلومتر از آن روکش آسفالت نیز اجرا و به بهره برداری رسیده است، ارزش ریالی اقدامات مذکور ۵۴۴۰۰۰ میلیون ریال می باشد.

وی درباره نظارت بر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی گفت: ۸۰ کیلومتر پروژه انجام شده که شامل؛ خاکبرداری و بسترسازی ۱۳ کیلومتر، قیرپاشی ۲۱ کیلومتر، انجام عملیات آسفالتی ۲۸ کیلومتر، ساخت ابنیه فنی راه ها ۶ کیلومتر و ۳۹ کیلومتر دیگر اقدامات عمرانی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: ۵هزار و ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که ۸۰۰ کیلومتر آن خاکی است و آسفالت و بهسازی آن‌ها نیازمند اعتبارات بسیاری است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه امسال در بخش ایمنی و نگهداری راه‌ها و حمل و نقل رتبه نخست کشور را کسب کرده است عنوان کرد: با توجه به اعتبارات که به صورت سرانه بین استان‌ها توزیع می‌شود، اقدامات مناسبی متناسب با نیاز استان و بیش از اعتبارات در استان انجام شده است.

کرمی افزود:  در سه سال گذشته ۹۰ درصد نقاط پرحادثه دارای شناسنامه استان که ۱۰۲ نقطه بوده، اصلاح هندسی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ نقطه پرحادثه باقی مانده در حال رفع و ایمن سازی می باشد عنوان کرد: علاوه بر نقاط پرحادثه شناسنامه‌دار نقاطی که در سطح استان دارای تصادفات جادی بوده و مستعد حادثه هستند شناسایی و در حال اصلاح هستند.

کرمی با اشاره به اینکه در نقاط پرحادثه با ایجاد روگذر، زیرگذر، جابه‌جایی راه و احداث واریانت رفع شده‌اند گفت: در چهار سال گذشته تصادفات و تلفات جاده‌ای در سطح استان کرمانشاه روند نزولی داشته است.

انتهای پیام/