شناسهٔ خبر: 118617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری استان سمنان اعلام کرد:‌

تعامل با دستگاه های اجرایی برای توسعه صنایع و روستاها

نظری- اداره راه و حریم استان سمنان.jpg رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از برگزاری چهار جلسه کمیسیون ماده ۳ در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تلاش شده صدور مجوز برای دستگاه مختلف اعم از شرکت گاز، آب منطقه‌ای و توزیع برق در فرآیندهای قانونی خود به سهولت انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ابوالفضل نظری، رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با تاکید بر اینکه تاسیسات عمومی خدمات زیربنایی باید بعد از حریم قانونی راه اجرا شود اظهار داشت: هدف از تعیین حریم راه ایجاد عرضی مازاد بر بستر و شانه راه جهت حفظ سلامت عبور و مرور در راهها و انجام فعالیت راهداری و توسعه آتی راههای ارتباطی کشور است که در صورت نیاز تاسیسات عمومی به از عبور این حریم کمیسیون ماده۳ باید نسبت به آن اظهار نظر کند.

وی با اشاره به برگزاری چهار جلسه کمیسیون ماده۳ در سال جاری توضیح داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با توجه به تعداد درخواست ها نسبت به برگزاری کمیسیون ماده ۳ اقدام نموده که در آن ۱۵ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

نظری همچنین از رویکرد تسهیل کنندگی اداره کل برای توسعه صنایع و روستاها خبر داد و افزود: تلاش شده صدور مجوز برای دستگاه مختلف اعم از شرکت گاز، آب منطقه‌ای و توزیع برق در فرآیندهای قانونی خود به سهولت انجام شود و در این راستا با بیش از ۱۰ مورد از درخواست ها موافقت شده است.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در پایان یادآور شد: حفظ حریم در کلیه راهها از اهمیت خاصی برخوردار است و لازم است دستگاه های اجرایی دیگر نیز در انجام این وظیفه مهم همکاری همه جانبه‌ای با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته باشند.