شناسهٔ خبر: 118625 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور اتفاق افتاد؛

رشد ۱۴ درصدی رتبه ارزیابی عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان

رازقی (2).jpg معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: بر اساس بررسی ارزیابی عملکرد سازمان‎ها و نهادهای دولتی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بهبود شاخص‎های عملکردی موفق به کسب رتبه پانزدهم در بین ۵۶ دستگاه اجرایی استان شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رضا رازقی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان اظهار داشت: هر ساله سازمان‎ها و نهادهای دولتی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور در دو بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار می‎گیرند. شاخص‎های عمومی در برگیرنده تکالیف و مقرراتی است که به طور عمومی همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای آن هستند و شاخص‌های اختصاصی نیز بر اساس میزان انطباق عملکرد دستگاه‌های اجرایی با اهداف کلی برنامه‌های توسعه و میزان موفقیت در اجرای طرح‌های عمرانی و ماموریت‌های اصلی تعیین و ارزیابی می‌شود.

وی افزود: شاخص‎های عمومی بر اساس برنامه اصلاح نظام اداری، شامل اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، شفافیت و مدیریت مالی، بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء بهره ‎وری، ارتقاء سلامت اداری، مسئولیت پذیری و پاسخگویی؛ توسعه فرهنگ سازمانی واستقرار نظام مدیریت عملکرد است.

رازقی توضیح داد: شاخص‎های اختصاصی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز شامل نوسازی و بهینه سازی ناوگان حمل و نقل، حمل و نقل و جابه‌جایی مسافر، حمل و نقل و جابه‌جایی کالا، توسعه و احداث زیرساخت‌ها، جذب سرمایه گذاری‌ها و میزان موفقیت در اجرای طرح های عمرانی از نظر کیفیت، سرعت و هزینه می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان گفت: در گزارش اعلامی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با کسب حداکثر نمره شاخص اختصاصی و کسب ۸۱۱.۱۹ امتیاز عمومی رشد قابل قبولی داشته و در کسب رتبه نیز موفق با رشد ۱۴.۷ درصدی به کسب رتبه پانزدهم در بین ۵۶ دستگاه اجرایی استان شده است.