شناسهٔ خبر: 118630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ماهه گذشته انجام شده است:

جابجایی بیش از ۲ میلیون تن کالا در استان اردبیل

جابه جایی کالا مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۲میلیون و ۶۵۲هزار تن کالا در۷ ماهه گذشته از  استان اردبیل جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از شرکت های حمل ونقل شهرستان خلخال با بیان اینکه وضعیت حمل ونقل کالا در استان کاملا عادی و روان است گفت:این میزان جابجایی کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۲ میلیون و۴۷۲ هزارتن بود بیش از ۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

دبیرکمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه شهرستان های اردبیل،پارس آباد،نمین و بیله سوار به ترتیب بیشترین آمار جابجایی کالا را در ۷ماهه گذشته به خود اختصاص داده اند تصریح کرد:درمدت یاد شده یک میلیون و ۲۱۷هزار تن کالا از شهرستان اردبیل،۲۸۵ هزار تن کالا از شهرستان پارس آباد،۶۷۷ هزارتن کالا در شهرستان نمین و ۱۳۵ هزار تن نیز از شهرستان بیله سوار حمل شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزایش ۲۹۱ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان خلخال یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده ۱۴۵ هزار تن کالا از شهرستان خلخال جابجا شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۳۷ تن بود افزایش خوبی را شاهد هستیم.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل در ۷ ماهه گذشته از صدور ۱۹۱ هزار و۵۰۸ برگ بارنامه در استان اردبیل خبرداد و تصریح کرد:این میزان صدور بارنامه درمقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۱۸۲ هزار برگ بود افزایش ۵ درصدی را نشان می دهد.

وی عمده کالاهای حمل شده را سیمان فله ای و کیسه ای،آب معدنی،سیب زمینی،مصالح ساختمانی،هندوانه و شمش آهن برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل و۲باب پایانه کالا را در استان اردبیل یادآور شدو خاطرنشان کرد:۱۳ هزارو ۵۵۰ ناوگان کالا در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

وثوقی با اشاره به اینکه ۵۷ شرکت حمل ونقل کالا در استان در حال خدمات رسانی به مردم و رانندگان هستند افزود:۱۲ هزار و ۶ نفر راننده در حوزه کالای استان مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: مردم و صاحبان کالا می توانند هرگونه شکایات خود در حوزه حمل ونقل را جهت رسیدگی از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند.