شناسهٔ خبر: 118631 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

وزش باد و بارش باران در برخی استان‌های نیمه شمالی و مرکز ایران/هشدار بالاآمدن آب رودخانه‌ها و احتمال صاعقه در استان‌های پربارش

صاعقه کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد و بارش باران در برخی استان‌های نیمه‌شمالی و مرکز ایران نسبت به بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه و آسیب به محصولات کشاورزی هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز دوم آبان و روزهای پیش‌رو اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از ظهر امروز مناطقی از استان‌های کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، جنوب آذربایجان‌ شرقی و غربی، اردبیل و بتدریج استان‌های ساحلی خزر، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی دارند که در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک همراه است.

رفیعی ادامه داد: سه‌شنبه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش و وزش باد شدید دارند که بارش‌ها در گلستان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی از شدت بیشتری برخودار است. با توجه به این شرایط بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال سیلاب در مناطق مستعد، برخورد صاعقه و آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی توصیه کرد: با توجه به کاهش دمای ۵ درجه‌ای در استان‌های نیمه شمالی کشور به کشاورزان به ویژه در استان گلستان هشدار داده می‌شود تا در برداشت محصولات خود از جمله پنبه تمهیدات لازم را انجام دهند.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: چهارشنبه بارش‌ها در مناطقی از شمال‌غرب و سواحل غربی دریای‌خزر به شکل پراکنده است. پنجشنبه نیز مجدد شمال‌غرب، غرب، استان‌های ساحلی خزر، شمال‌شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، زاگرس مرکزی بارش دارند. جمعه از شدت بارش‌ها در شمال غرب و غرب کاسته می‌شود.

رفیعی از مواج بودن آب‌های دریای خزر طی روزهای سه‌شنبه و جمعه خبر داد.

وی گفت: طی سه روز آینده بخش‌هایی از شمال‌غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور باد و گردوخاک دارند. این شرایط روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از شمال‌شرق و شرق کشور در برخی از ساعات تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری است و گاهی وزش باد شدید و گردوخاک دارد. در بعدازظهر افزایش ابر و در برخی  از ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد. بیشینه دمای امروز تهران ۲۳ درجه بالای صفر است که نسبت به چند روز گذشته کاهش دارد و کمینه دمای تهران به ۱۶ درجه بالای صفر رسید.

به گفته وی، سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای یک درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان نیز اهواز با دمای ۳۸ درجه گزارش شد.