شناسهٔ خبر: 118639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

رتبه برتر استان مازندران در اعطای تسهیلات بافت فرسوده در کشور

سید محمد نظری1 مدیرکل راه و شهرسازی استان از کسب رتبه نخست این استان در بین استانهای کشور در اعطای تسهیلات بافت فرسوده خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان مازندران، سید محمد نظری، مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران اظهار داشت: طبق آخرین آمار دریافتی تا پایان شهریور ۱۴۰۱ تعداد ۱۲۹۳ واحد به بانک مسکن معرفی شده اند که از این تعداد ۸۷۵ واحد با مبلغ ۲۹۴۴ میلیلارد ریال منجر به عقد قرارداد با بانک شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: تسهیلات با هدف کاهش فقر شهری با رویکرد توانمندسازی ساکنان محدوده های هدف و پیشگیری از بازتولید فقر در این محدوده ها، ارتقاء تاب آوری شهری و تجهیز و مقاوم سازی شهرها در مواجهه با سوانح، ارتقای هویت، حس تعلق مکانی و حفاظت از ارزش ها در محدوده ها و محله های هدف و تحقق حکمروایی شهری در برنامه بازآفرینی شهری در راستای ارتقای انساجم اجتماعی ساکنان و مالکان محله ها و محدوده های هدف با مالکان اعطاء می شود.

نظری به دارندگان زمین ملکی یا خانه های کلنگی که در حریم بافت فرسوده شهری واقع شده اند توصیه کرد: به منظور استفاده شخصی و یا تجمیع سازی می توانند از تسهیلات بافتهای فرسوده بهره مند شوند.