شناسهٔ خبر: 118645 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور مطالعات راهبردی؛

اعتبارات نگهداری راه ها فقط یک دوم اعتبار مورد نیاز است

تودیع مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور مطالعات راهبردی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، اعتبارات نگهداری راه ها را فقط یک دوم اعتبار مورد نیاز دانست که با توجه به سختی کار در این حوزه ناچیز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( خراسان شمالی)، مهران قربانی با بیان این که در استفاده از راه های کشور ۳ هزار میلیارد تومان زیرساخت راه داریم، گفت: طبق محاسبات انجام شده، سالانه برای نگهداری راه ها ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که اگر کمترین میزان را با توجه به کمبود اعتبارات درنظر بگیریم کمترین اعتبارات در این حوزه ۳ هزار میلیارد خواهد بود در حالی که بیشتر از ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار نداریم.

وی بر پیش بردن امور این سازمان با صرفه جویی، برنامه ریزی و پرداختن به اقدامات زودبازده و کم هزینه اشاره کرد و افزود: راه ها نیز مانند موجود زنده هستند و به نگهداری نیاز دارند به طوری که جاده ها هر یک سال باید خط کشی شوند و یا تابلو و علائم هر ۴ سال نیاز به تعویض دارند.

وی تصریح کرد: محورهای منتهی به حرم امام رضا(ع) از جمله محورهای استان خراسان شمالی جزو برنامه های ویژه این سازمان است تا فراتر از روال موجود به آن بپردازیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم با بیان اینکه این استان در حوزه راه ها با مشکلات زیادی مواجه است، اظهار کرد: طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای حوزه راه های استان مصوب شد.

رشیدی ادامه داد: دو اولویت مهم استان به حوزه های آب و راه اختصاص یافته و حدود ۶۰ درصد از اعتبارات اختصاص یافته در سفر رئیس جمهور به استان در این دو حوزه است که مسئولیت را بیشتر می کند.

محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم در این جلسه گفت: با یاری خداوند بزرگ، استاندار و نمایندگان مجلس کمبودها و نیازهای استان در حوزه راهداری را برطرف کنیم.

نماینده ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی نیز راه را محور توسعه و عامل اصلی پیشرفت جامعه دانست و اظهارکرد: خراسان شمالی در شاخص راه مناسب ۱۰ درصد از میانگین کشوری عقب هستند و این عقب ماندگی در برخی شهرستان ها بیشتر است.

وحیدی اضافه کرد: ظرفیت قیر رایگان برای سرعت دادن به پروژه های عمرانی در محورهای روستایی و نیز برطرف کردن نقاط حادثه خیز و پر تصادف در جاده های استان افزایش یابد.

پاکمهر، نماینده ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی هم به مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: راه‌ها به عنوان محورهای توسعه و ارتباطات باید در این اعتبارات مورد توجه باشد تا استان را به شاخص‌های میانگین کشوری برساند و باعث شکل‌گیری گسترده مهاجرت معکوس به روستاها شود.

جعفر شهامت مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: با اقدامات انجام شده تا مرداد ماه امسال ۱۸ پل و ۱۲۰ کیلومتر احداث و روکش آسفالت راه های روستایی،فرعی و اصلی اجرا شد.

وی ادامه داد: از ۹۶ نقطه حادثه خیز در این استان نیز ۷۰ درصد از آن ها ایمن سازی شدند.

در پایان این مراسم از تلاش‌های جعفر شهامت قدردانی و محمد مشتری به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی معرفی شد.