شناسهٔ خبر: 118686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تاکید کرد؛

تعمیم ریشه های انقلاب به رانندگان، فضای تبلیغی دشمن  را کوچکتر می کند

دیدار با سرهنگ سلامی.JPG مدیرکل راهداری‌و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان دیدار و در خصوص نقش راهداری و حمل و نقل  جاده ای در نشر ارزش های دفاع مقدس به گفتگو پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در دیدار با سرهنگ پاسدارمحمدحسن‌سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت در دین و جامعه وفرهنگ و ادبیات ما از جایگاه  و درجه و معنای والایی برخوردار است و عملکرد اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این خصوص ستودنی است.
منصورکیایی حمل و نقل جاده‌ای را پشتیبان جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس دانست و توضیح داد: رانندگان در دوران دفاع مقدس بیشترین نقش را در جابه‌جایی رزمندگان داشتند و از سوی دیگر در بخش راهسازی و مهندسی نیز با همت مهندسان توانمند کشورمان، مسیرهای بسیار زیادی ایجاد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: این ایثار و رادمردی انقلاب امروزه نیز استمرار دارد و شاهد این موضوع هستیم که راهداران و رانندگان در جاده ها همچنان با جانفشانی خود در خدمت مردم هستند.
وی همچنین یادآور شد: اگر امروزه رشادت ها و خدمات شهدا و ایثارگران برای زنده نگه داشتن اسلام و جامعه اسلامی آن طور که نیاز است به مردم معرفی نشود الگوهایی غیرواقع جایگزین این فداکاری و از خودگذشتگی‌ها خواهد شد.
منصور کیایی با تاکید بر ضرورت حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس ما در این استان به لحاظ شرایط کریدوری خاص آن و هم جواری با مشهد مقدس متفاوت بوده و در حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، این تفاوت بایستی به درستی مشخص و گویا باشد از این رو ایجاد ساختاری مناسب و منسجم برای اطلاع رسانی محتواهای فرهنگی هنری مرتبط با دفاع مقدس در رئوس برنامه های اطلاع رسانی اداره کل قرار دارد و در چارچوب وظایف مربوطه از هیچگونه اقدامی در جهت پیشبرد اهداف و فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و قدرشناسی از شهدای والامقام  نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ نخواهیم کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نشر ارزش های دفاع مقدس در جاده‌ها را در راستای جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: با بررسی میزان تردد ناوگان ترانزیت در محورهای استان و تعمیم ریشه های انقلاب به رانندگان ترانزیت، می توان فضای تبلیغی دشمن  را کوچکتر کرد و اهداف اصلی انقلاب را حتی به خارج از کشور انتقال داد.
سرهنگ سلامی نیز با تاکید بر ضرورت آشنایی رانندگان جوان با تلاش و مجاهدت رانندگان دفاع مقدس متذکر شد: برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان جوان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس بسیار با اهمیت است و انتظار داریم توجه لازم در این زمینه صورت گیرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در پایان گفت: فعالان حمل و نقل  نقش غیر قابل انکاری در تمامی مقاطع داشته و دارند و لازم است نقش آنان در دوران دفاع مقدس جمع آوری، مستند سازی و تدوین شود.
شایان ذکر است در پایان تفاهماتی  برای برپایی نمایشگاه جانبی هفته حمل و نقل و روز جهانی مقاومت صورت گرفت.