شناسهٔ خبر: 118886 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

رشد ۴۷ درصدی جابه جایی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی در استان یزد

مهدی حسینزاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال‌جاری ۸۱۶ هزار نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در استان یزد جابه جا شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۴۷ درصد رشد روبه‌رو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد)، مهدی حسین زاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد اظهار داشت : در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد سفرهای برون استانی ۴۰ هزار سفر و تعداد مسافر جابجا شده برون استانی ۶۰۶ هزار نفر مسافر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در زمینه تعداد سفر سهم ۳درصدی و در زمینه تعداد مسافر جابجاشده سهم۵۷ درصدی را در سفرهای برون استانی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: یکی از معیارهای سنجش بهبود شرایط حمل و نقل جاده ای و امور مسافران، توجه به میزان افزایش یا کاهش مسافران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است که نشان از آن دارد که ناوگان حمل و نقل عمومی تحت پوشش شرکتهای حمل و نقل استان یزد توانسته است رضایت مسافران برای انجام سفرهای درون و برون استانی را به خود جلب نماید.

حسین زاده رشد جابه جایی مسافران ناوگان اتوبوسی در استان یزد را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته امیدوار کننده دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، جا به جایی مسافران ناوگان اتوبوسی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۸۱۶ هزار نفر در سطح استان یزد رسید که از رشد ۴۷ درصدی برخوردار بوده است که این افزایش آمار برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مایه خرسندی است که توانسته است رضایت مسافران و همشهریان را جلب نماید .

وی با تاکید بر اهمیت نقش رانندگان مجرب در افزایش آمار مسافران جا به جا شده در استان، عنوان کرد: یک هزار و ۵۳ راننده مجرب در بخش مسافربری راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مشغول به کار هستند که نقش بسزایی در بهبود عملکرد این اداره در امور مسافران داشته اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در پایان افزود : امید است با تلاشی که از سوی متولیان ایمنی و حمل و نقل جاده ای در حال انجام است بتوانیم در تأمین ایمنی سفر و مسافران در ماه های آینده سال موفق تر عمل کنیم.