شناسهٔ خبر: 118894 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خاتم خبرداد؛

جا به جایی بیش از ۶۰۰ هزار تن کالا در سال جاری توسط ناوگان جاده ای شهرستان خاتم

سید رضا قاسمی پناه رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان خاتم گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۶۱۸ هزار و ۹۹۵ تن کالا توسط ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان خاتم جابه‌جا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد)، سید رضا قاسمی پناه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خاتم اظهار داشت: طی ۶ ماه نخست سال جاری ۵۶۰ هزار و ۱۸۹ تن کالا در مروست و ۵۸ هزار و ۸۰۶ تن کالا در هرات به‌ صورت درون استانی و برون ‌استانی حمل شده است.

وی افزود: در ۶ ماه اول امسال در شهرستان مروست ۲۱ هزار و ۶۶۸ برگ بارنامه صادر که این عدد درشهرستان خاتم ۳ هزار و ۵۶۰ بوده است.

قاسمی پناه با تأکید بر اینکه راه‌های شهرستان خاتم و مروست از جمله راه‌های با اهمیت کشور و بستری برای حمل‌ و نقل کالا و مسافر و عبور بارهای ترافیکی از شمال به جنوب کشور و بالعکس است، گفت: در حال حاضر ۹ شرکت باربری در شهرستان های خاتم و مروست مشغول به فعالیت هستند و به‌طور متوسط روزانه حدود ۲ هزار دستگاه در راه‌های اصلی این شهرستان‌ها تردد دارند.

رئیس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستات خاتم با بیان اینکه شیوع کرونا مشکلات فراوانی را برای بخش های حمل و نقل مسافری این شهرستان ها ایجاد کرد عنوان داشت: هم‌اکنون ۲ شرکت مسافربری، یکی در شهرستان خاتم و دیگری در شهرستان مروست در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند ولی مشکلات عدیده ایجاد شده برای آنها به واسطه شیوع بیماری کرونا که مهمترین آن کاهش ناوگان مسافری بود همچنان رفع نشده است.

وی در رابطه با مهمترین برنامه های راهداری این شهرستان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نیز گفت: اجرای برنامه‌های کشیک نوروزی، برگزاری گشت‌های راهداری و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی از جمله فعالیت‌های اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستان خاتم بود که در ابتدای سال با موفقیت انجام شد.

قاسمی پناه اصلاح نقاط حادثه‌خیز و قوس‌های محور توتک - کرخنگان بر اساس مصوبه سفر استاندار یزد به این شهرستان را از جمله برنامه‌های دیگر این اداره عنوان و افزود: اجرای شیب شیروانی و آرام‌سازی حاشیه محور هرات - هاشم‌آباد، پیگیری و اجرای آسفالت میدان‌ها و سنگ جدول کمربندی چاهک طی ۶ ماه نخست امسال انجام گرفته است.

قاسم پناه با اشاره به ادامه روند احداث باند دوم کمربندی مروست گفت: برای بهینه‌سازی محور هرات – شهربابک اقدامات مختلفی با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به تسطیح بین دو باند، اجرای شیب شیروانی و نصب نیوجرسی به طول یک و نیم کیلومتر به‌ منظور جداسازی بین دو باند اشاره کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خاتم در پایان نصب تابلو در کلیه محورهای حوزه استحفاظی شهرستان خاتم و مروست به‌خصوص محورهای هرات - هاشم‌آباد، کمربندی چاهک، هرات - ولیعصر و کرخنگان – چنار ناز به خوانسار طی ۶ ماهه نخست امسال را از دیگر برنامه های این اداره ذکر و عنوان داشت: تعریض پل راه روستایی هرات - سیاهویه، پیگیری و آزادسازی مسیر و آغاز احداث راه روستایی هرات - حسین‌آباد، تکمیل و احداث قطعه اول راه روستایی احمدآباد - اکبرآباد پایین، آماده‌سازی بستر جهت نصب نیوجرسی محور هرات – شهربابک، زیرسازی دور گرد کیلومتر ۵ محور هرات – شهربابک، مشارکت در اجرای روکش آسفالت خیابان سعدی روستای ترکان بر اساس مصوبه سفر استانداریزد و تهیه و نصب ۴ عدد تابلو سازه‌ای خطر برخورد با شتر در محور مروست - یزد از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خاتم طی ۶ ماه نخست امسال است.